10 kolejnych pomysłów na lepszą obsługę
5 września 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
- Darmowe pakowanie produktów przeznaczonych na prezent od pewnej kwoty. Można połączyć to z niedrogą usługą transportową po okolicy.
- Placówka przyjazna dzieciom – to się naprawdę opłaca.Jeśli macie takie możliwości pomyślcie o miejscach parkingoyche najbliżej wejścia zarezerwowancyh specjalnie dla rodzin z małymi dziećmi lub kobiet w ciąży. Dobrym pomysłem jest kącik dla dzieci z grami lub innymi zabawkami. No i pamiętajmy o przewijaku w toalecie.
- Placówka przyjazna facetom – tak, jak należy zadbać o najmłodszych, panowie na zakupach również wymagają szczególnej troski. Chodzi o to, że my kobiety przepadamy w sklepach, a wystarczy panom umilić oczekiwanie na nas… np. wstawiając do sklepu wygodne fotele i stawiając koło nich stojak z gazetami. Telewizor czy dostęp do kawy lub herbaty to wersja lux. Panowie Was pokochają!
- Jeśli sprzedajesz elektronikę lub inny sprzęt wymagający montażu, zadbaj o możliwość pomocy klientom w tym zakresie. Bywa, że producenci dostarczają zawiłe instrukcje, pomóżmy klientom je rozwikłać.
- Rozmawiaj z klientami – zbieraj informacje, pytaj o sugestie, informuj o zmianach, które następują w Twoim sklepie. Te codzienne kontakty są kopalnią wiedzy o nastawieniu klientów do Twojego biznesu.
- Notuj zapotrzebowanie na konkretne produkty, a jeśli towary te znajdą się w sklepie, niezwłocznie informuj o tym klientów, pokażesz im przez to, że Ci na nich zależy.
- Niech Twoi pracownicy znają język angielski. Polska to kraj, do którego co roku dociera coraz więcej gości z zagranicy. To mogą być również Twoi klienci. Szkoda tracić taką szansę z powodu barier językowych.
- Jeśli sprzedajesz odzież, akcesoria czy obuwie miej w swojej ofercie konsultacje z personal shopperem, który w zindywidualizowany sposób dobierze garderobę dla klienta. Taki stylista zdezorientowanym klientom może pomóc odnaleźć własny styl.
- Kreuj tożsamość marki. Chwal się nią w sklepie, w Internecie. Niech klienci kojarzą nazwę Twojego sklepu i mają na jej temat miłe przemyślenia.
- Często badaj poziom satysfakcji klienta, by czegoś nie przeoczyć. Jeśli coś jest nie tak, nie trać czasu i działaj.
Powodzenia!