10 trendów w sieci na 2015 rok

4 lutego 2015 Dominika Maciejak udostępnij
trendy

Ostatnio pisałam o kreowaniu wizerunku: tu. Dziś chciałabym się z Wami podzielić przydatną informacją obublikowaną przez Borenstein Group – 10 trendów użytecznych dla działalności marek w sieci.

1. E-płatności oraz social media – wzrost znaczenia systemów takich jak PayPal czy ApplePay.
2. Wzrost znaczenia mediów społecznościowych dla marek – marki będą bliżej klientów.
3. Będziemy scrollować – myszki komputerowe są wypierane przez przewijanie.
4. Wzrost znaczenia urządzeń mobilnych. – laptopy pójdą w odstawkę. Tablety i smartfony będą dominować.
5. Dziennikarstwo obywatelskie będzie deptać po piętach tradycyjnemu dziennikarstwu.
6. Analiza behawioralna danych – planując działania marketingowe marketerzy będą polegać na predykcyjnych i normatywnych analizach danych dot. zachowań internautów.
7. Więcej obrazu, mniej treści – mobile wymaga więcej obrazu aby zaangażować użytkowników.
8. Szczerość się opłaca, czyli powrót wiary w autentyczność.Opinie użytkowników będą kompasem decyzji zakupowych.
9. Prywatność w internecie to przeszłość – ludzi zacznie bardziej obchodzić bezpieczeństwo i ochrona danych, szczególnie podczas transakcji.
10. Jesteś tym, co wyświetla Google – wzrost znaczenia pierwszej dziesiątki wyświetleń w wyszukiwarce. Firmy będą bardziej zwracać uwagę na komentarze w mediach społecznościowych.

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.