3 książki, które zmieniają myślenie o handlu
26 sierpnia 2020 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, Obsługa klienta, personel, sklep internetowy, sklep stacjonarny, zachowania konsumentów
Branding, Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy internetowe, Sklepy stacjonarne
Czytanie książek biznesowych z jednej bardzo mnie odpręża, a z drugiej pozwala na nabieranie nowej optyki na handel. Można powiedzieć, że pożeram te książki. 😉 Przy tej okazji przypomnę, że inspiracjami w tym temacie dzielę się na bieżąco instagramie.
Tymczasem dziś postanowiłam podzielić się z Wami trzema tytułami, które są naprawdę ciekawe i pomogą Wam lepiej zrozumieć klientów, dotrzeć do ich potrzeb, pragnień oraz uczynić Wasze biznesy jeszcze bardziej klientocentrycznymi.
„Marketing doświadczeń” Katarzyny Dziewanowskiej i Agnieszki Kacprzak
Sporo miejsca poświęca strategiom pozwalającym na wyróżnienie się na tle konkurencji poprzez projektowanie doświadczeń opartych na modułach: sensorycznym, emocjonalnym, intelektualnym, behawioralnym i relacyjnym oraz na autentyczności. Duży plus za przykłady z życia. Dawno tak nie pokreśliłam żadnej książki! 🙂
„Psychografia konsumentów” Pawła Wójcika
Myślę, że jej największym walorem jest segmentacja, której dokonał autor. Duży plus również za bogatą bibliografię. Ta pozycja przyda się wszystkim, którzy chcą pogłębić wiedzę o klientach. Idealna dla managerów!
„Mózg na zakupach. Neuromarketing w sprzedaży”dr A.K. Pradeep
Koncentruje się ona na przybliżeniu podstaw budowy mózgu i sposobu jego funkcjonowania w kontekście zakupów. Na szczególną uwagę zasługują rozdziały oróżnicach między kobiecymi a męskimi mózgami i o umyśle matki. Druga część jest po prostu reklamowym opisem metod badawczych stosowanych przez zespół autora. Nie powala.
Mam nadzieję, że ten subiektywny wybór lektur „odbije” Wasze myślenie o handlu i wniesie dużo nowych pomysłów. A Wy jakie książki o handlu polecacie?