Bądź bardziej eko

22 marca 2015 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja, trendy
, , ,

Bycie eko to mus. Handel detaliczny nie jest w tym trendzie wyjątkiem. W przypadku tej branży istnieją 2 drogi działania – sprzedaż asortymentu, który jest eko oraz sposób sprzedaży.

Wiele marek buduje w oparciu o ekologię cały swój wizerunek.A co jeśli chcesz być, eko, a wywrócenie filozofii Twojej marki do góry nogami nie przypadło Ci do gustu? Wystarczy skorzystać z kilku prostych propozycji, które mogą być doskonałym pierwszym krokiem.

1. Recycling i zachęcanie ludzi w Twojej firmie do stosowania go w praktyce. Począwszy od opakowań, po drobne odpady będące produktem codziennego funkcjonowania.

2.Opakowania – czy naprawdę musimy opakowywać produkty w plastikowe opakowanie, kartonik i celofan i dodatkowo wkładać to do foliowej torby? Zachęcaj personel do stosowania umiaru w przypadku opakowań. Miej w swojej ofercie torby wielorazowego użytku.

3. Kupuj lokalnie. Wspieraj biznes sąsiada. Ograniczysz koszty transportu i zanieczyszczenie przez niego powodowane. Dodatkowo zainteresuj się produktami organicznymi – wytwarzanymi z naturalnych materiałów, często przez lokalnych twórców.


4.Uczestnicz w wymianach, garażowych wyprzedażach i swap parties, połącz swoją działalność z celami charytatywnymi, doskonałym przykładem jest Babi Targ organizowany w większych miastach Polski. 

5.Weź udział w obchodach Dnia Ziemi. Wielcy gracze, typu sieciówki czy centra handlowe gaszą światła na swoich fasadach czy witrynach podczas tzw. Godziny dla Ziemi.Bywa,że inni lokalni przedsiębiorcy uczestniczą w specjalnych eko-wydarzeniach, organizowanych we współpracy z władzami miast i organizacjami pozarządowymi.

Najważniejsze, by wybrane przez Ciebie działania były spójne z wizerunkiem firmy oraz aby Twoi ludzie znaleźli wewnętrzne przekonanie do tych działań.Najlepiej kiedy troska o ekologię wypływa z nas. Wtedy to działa.:)

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.