Zastanawiasz się jak uatrakcyjnić pracę z Zespołem nad lepszą obsługą klienta? W tym wpisie znajdziesz moją autorską propozycję gry w bingo, która przeprowadzi Ciebie i Twój zespół przez główne elementy procesu sprzedaży i obsługi klienta. Dzięki luźnej formie, połączysz przyjemne z pożytecznym i w swobodnej atmosferze zabawy utrwalisz ważne elementy procesu i przypomnisz panujące w Twojej firmie standardy obsługi klienta i sprzedaży.

Ciekawy jak to działa? Przeczytaj ten wpis do końca i pobierz bezpłatne arkusze gry Bingo obsługi klienta!

 

Jak grać w Bingo obsługi klienta?

  1. Rozdaj pracownikom wypełnione wcześniej przez Ciebie plansze w kilku wariantach. Arkusz znajdziesz pod tekstem (możesz rozdać pojedynczo każdemu uczestnikowi gry lub dla poszczególnych grup, czy par), oraz zestaw nakrętek – musi ich być tyle, ile pól na planszy.
  2. Możesz również poprosić graczy, aby wypełnili sami tabelę wpisując w pustych polach następujące nazwy:
  • zauważ klienta
  • powitaj go serdecznie
  • okaż zainteresowanie
  • słuchaj uważnie
  • rozpoznaj potrzeby
  • dopasuj rozwiązania do potrzeb
  • prezentuj wielokanałowo
  • stosuj język korzyści
  • pokaż asortyment w akcji
  • rozwiej wątpliwości
  • uśmiechnij się
  • odpowiadaj na pytania
  • pokaż kilka opcji do wyboru
  • bądź życzliwy
  • pochwal wybór klienta
  • stosuj sprzedaż dodatkową
  • skasuj sprawnie i szybko
  • inspiruj
  • zaproś do ponownych odwiedzin
  • spakuj zakupy
  • buduj relacje na przeszłość
  • zachęcaj do testowania
  • dbaj o wizerunek marki
  • daj przestrzeń

2. Wydrukuj i potnij wypełnioną planszę. Sobie lub osobie, którą wyznaczysz do prowadzenia gry, zostaw wycięty zestaw kart do losowania.

3. Poproś graczy aby użyli pierwszej nakrętki do zakrycia środkowego pola na planszy.

4. Losuj pojedynczo karty i wypowiadając na głos ich nazwę.

5. Dodaj swój komentarz dotyczący wylosowanej karty, np. „słuchaj aktywnie”. To, co zrobisz w tym miejscu zależy od Ciebie. Ważne aby ta część gry miała charakter edukacyjny. Zadbaj o to, aby nie była za długa, żeby uwaga graczy nie „odpadła” z gry.

5. Pracownik czy też grupa, który/a odnajdzie u siebie wypowiedzianą przez Ciebie/prowadzącego nazwę zakrywa ją nakrętką. Gdy na planszy zostaną zakryte, pola tworzące poziomą, pionową lub ukośną linię, składającą się z 5 zakrytych pól krzyczy „Bingo!”, tym samym kończąc grę.

Korzyści z gry

Stosując to narzędzie:

  • Przypominasz pracownikom panujące zasady obsługi klienta w Twojej firmie.
  • Integrujesz zespół wykorzystując element grywalizacji.
  • Masz pretekst do przekazania ważnych informacji / zmian.
  • Dbasz o rozwój kompetencji Pracowników w lekkiej formie.

Dla kogo jest to narzędzie?

Kierowników, Trenerów wewnętrznych, Właścicieli sklepów stacjonarnych i internetowych, wszystkich tych, którzy chcą zwiększyć kompetencje pracowników sprzedaży i obsługi klienta.

Masz pełną dowolność

Samą ideę bingo możesz wykorzystać do różnych tematów. Np. możesz ćwiczyć w ten sposób wiedzę produktową. Wypełniając pustą wersję bingo dowolnymi treściami dostosowujesz narzędzie do swoich potrzeb edukacyjnych.

Do ściągnięcia:

Bingo obsługi klienta_wersja do wypełnienia

Bingo obsługi klienta

Powodzenia!

Dominika Maciejak

Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych.