Co powinien robić visual merchandiser?

9 grudnia 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, visual merchandising
,

W ubiegłym roku publikowałam porady Katarzyny Lipińskiej klik., a całkiem niedawno polecałam linki z filmikami na YouTube w tej tematyce: klik.
Dziś kolejna porcja wiedzy dla osób chcących zgłębiać tematykę visual merchandisingu jak również dla tych, które chcą zwyczajnie upiększyć swój sklep.

Na początek kilka czasowników, które powinny kojarzyć się z visualem:

  • Przyciągaj
  • Zaskakuj
  • Rozweselaj
  • Budź emocje
  • Prowadź klienta
  • Informuj
Ale, żeby to robić:
  • Określ zalety, które ma do zaoferowania marka i produkt.
  • Miej na uwadze cechy, które odróżniają Cię od konkurencji.
  • Ponownie zdefiniuj swoich klientów, tworząc ich nowe profile.
  • Wymyśl koncepcję ekspozycji, którą chcesz przekazać, niech opowiada historię.
  • Zrób burzę mózgów, naradź się z zaufanymi Tobie osobami by zyskać informacje zwrotne na temat swoich pomysłów.
  • Obserwuj jak reagują klienci i wprowadzaj potrzebne zmiany.
Powodzenia!
Na podstawie:  ¿Qué es el Visual Merchandising? – Dr Beatriz Duran

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.