Co się liczy dla kobiety na zakupach?
26 lutego 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
W hotelach, sklepach, bankach, na stacjach benzynowych i w innych placówkach dużą rolę odgrywają klientki. Żeby zaskarbić sobie ich sympatię wystarczy przestrzegać kilku nieskomplikowanych zasad. Dziś postanowiłam się z Wami podzielić 3 głównymi trendami:
- Czystość to podstawa dla kobiet. Odwiedzając nowe miejsce nadajemy mu automatycznie kategorię – „czyste” lub „brudne”. Dotyczy to wszelkich miejsc związanych z handlem – przymierzalni, restauracji, łazienek, etc. Dlaczego jest to tak ważne? W przypadku kobiet czystość jest naturalnie połączona z higieną, wychowywaniem dzieci, przygotowywaniem posiłków, które są wpisane w życie większości kobiet. Miejsca, które będą spełniać to kryterium, spotkają się niewątpliwie z aprobatą pań.
- Bezpieczeństwo – jest jedną z podstawowych potrzeb ludzkich. W przypadku kobiet nabiera szczególnego znaczenia. Płeć piękna jest bardziej delikatna i wrażliwa. Cechuje nas większa zachowawczość. Przykład: przy kasie większość kobiet po otrzymaniu paragonu, mimo długiej kolejki za nimi, uważnie pakuje karty kredytowe, resztę do portfela, umieszcza go w torebce, nie przejmując się spojrzeniem zniecierpliwionych klientów. Chodzi o to, by zapobiec kradzieży i ochronić swoje mienie. W tej samej sytuacji, wielu mężczyzn nie przejmuje się otoczeniem i robi to samo gdzieś w przelocie. Panowie mają w sobie mniej obaw, bo uważają, że sobie w wielu sytuacjach poradzą. Co detaliści mogą zrobić? Skuteczna ochrona, monitoring to w dzisiejszym handlu podstawy.

- Wzgląd na innych – dorosłe kobiety jako jedną ze swoich podstawowych ról, wymieniają dbałość o rodzinę. Większość z nich angażuje się w tą rolę w 200%. Myślenie w kategoriach innych jest dość typowe dla płci pięknej, widać to od najmłodszych lat. Chłopcy rywalizują ze sobą, dziewczynki są bardziej nastawione na współpracę. Konsekwencją tego w dorosłym życiu są zakupy dla całej rodziny, spełnianie potrzeb męża, dzieci, swoich gdzieś na końcu. Rozwiązania nastawione na innych przemawiają do pań szczególnie.
Co się Waszym zdaniem liczy dla kobiet?