Co się liczy dla kobiety na zakupach?

26 lutego 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

W hotelach, sklepach, bankach, na stacjach benzynowych i w innych placówkach dużą rolę odgrywają klientki. Żeby zaskarbić sobie ich sympatię wystarczy przestrzegać kilku nieskomplikowanych zasad. Dziś postanowiłam się z Wami podzielić 3 głównymi trendami:

  • Czystość to podstawa dla kobiet. Odwiedzając nowe miejsce nadajemy mu automatycznie kategorię – „czyste” lub „brudne”. Dotyczy to wszelkich miejsc związanych z handlem – przymierzalni, restauracji, łazienek, etc. Dlaczego jest to tak ważne? W przypadku kobiet czystość jest naturalnie połączona z higieną, wychowywaniem dzieci, przygotowywaniem posiłków, które są wpisane w życie większości kobiet. Miejsca, które będą spełniać to kryterium, spotkają się niewątpliwie z aprobatą pań. 

  • Bezpieczeństwo – jest jedną z podstawowych potrzeb ludzkich. W przypadku kobiet nabiera szczególnego znaczenia. Płeć piękna jest bardziej delikatna i wrażliwa. Cechuje nas większa zachowawczość. Przykład: przy kasie większość kobiet po otrzymaniu paragonu, mimo długiej kolejki za nimi, uważnie pakuje karty kredytowe, resztę do portfela, umieszcza go w torebce, nie przejmując się spojrzeniem zniecierpliwionych klientów. Chodzi o to, by zapobiec kradzieży i ochronić swoje mienie. W tej samej sytuacji, wielu mężczyzn nie przejmuje się otoczeniem i robi to samo gdzieś w przelocie. Panowie mają w sobie mniej obaw, bo uważają, że sobie w wielu sytuacjach poradzą. Co detaliści mogą zrobić? Skuteczna ochrona, monitoring to w dzisiejszym handlu podstawy.
  • Wzgląd na innych – dorosłe kobiety jako jedną ze swoich podstawowych ról, wymieniają dbałość o rodzinę. Większość z nich angażuje się w tą rolę w 200%. Myślenie w kategoriach innych jest dość typowe dla płci pięknej, widać to od najmłodszych lat. Chłopcy rywalizują ze sobą, dziewczynki są bardziej nastawione na współpracę. Konsekwencją tego w dorosłym życiu są zakupy dla całej rodziny, spełnianie potrzeb męża, dzieci, swoich gdzieś na końcu. Rozwiązania nastawione na innych przemawiają do pań szczególnie. 
Co się Waszym zdaniem liczy dla kobiet?

Dominika Maciejak

Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.