Cross-promocje

2 marca 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

Stosowanie cross-promocji (promocji krzyżowych) z innymi, niekonkurencyjnymi podmiotami może być jedną z dźwigni Twojego handlu. Może ułatwić zaistnienie na lokalnym rynku towarów i usług i przyciągnąć nowych klientów.
Wybierając klientów należy kierować się profilem klienta docelowego. O tym jak stworzyć taki profil pisałam tu.
Odległość między partnerami cross-promocji nie ma większego znaczenia.

Przykłady takich „crosspromocyjnych partnerstw”:

  • sklepy z ekspkluzywną modą damską, jubilerzy, fryzjerzy, salony kosmetyczne, kwiaciarnie, drogie restauracje,
  • sklep z elegancką modą męską, sklep sportowy, sklep obuwniczy, sklep winiarski, fryzjer męski,
  • sklep z modą dziecięcą, sklep z zabawkami, księgarnia, sklep papierniczy, gastronomia typu fast-food.
Cross-promocje warto sformalizować podpisując umowę między współpracującymi sklepami, w niej opisać przedmiot promocji. W pierwszym stadium przedsięwzięcia należy monitorować założenia promocji i weryfikować jej realizacją. Pozwoli to na wypracowanie skutecznego narzędzia promocyjnego dla Twojej firmy.

Po więcej technicznych szczegółów nt. działań crosspromocyjnych odsyłam Was do kolejnych postów.

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.