Czego chcą ci klienci?!
9 września 2012 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience
Często będąc w galeriach handlowych, supermarketach, punktach obsługi klienta natrafiam na pewien charakterystyczny wyraz twarzy pracowników..
Sprzedawcy zdają się nie wiedzieć i mają to wypisane na twarzy: „Czego chcą ci klienci?” Kluczem do odpowiedzi na to pytanie jest zrozumienie, że obsługa klienta to robienie właściwych rzeczy w odpowiednim czasie. Zdaję sobie sprawę z tego, że dla niektórych Czytelników ta odpowiedź będzie mało satysfakcjonująca. Dlatego zdecydowałam się zamieścić listę najważniejszych życzeń i potrzeb klientów. Ich identyfikacja prowadzi do mniejszej ilości problemów, nieporozumień, kreuje lepsze relacje i robi właściwe wrażenie na kliencie.
Klienci oczekują:
efektywnego rozwiązywania ich problemów
zaangażowania
uznania i zrozumienia
wyboru
miłych niespodzianek
konsekwencji, wiarygodności i przewidywalności
wartości (kojarzonej nie tylko z najlepszą ceną)
prostoty
szybkości
dyskrecji
poczucia bycia ważnym
Mając świadomość tych potrzeb, łatwiej dotrzemy do naszego klienta i „kupimy go”. Przypomnijmy sobie jak się czuliśmy kiedy ktoś „czytał w naszych myślach” i odgadywał nasze pragnienia, okazywał zainteresowanie, szacunek i autentycznie chciał nam pomóc. Każdy klient lubi czuć się dopieszczony, a te proste oczekiwania mogą pomóc w tym, aby na twarzy nie pojawiały się tak często wspomniane na początku miny.