Design w służbie sprzedaży – warsztat 1
18 listopada 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Co zrobić by doświadczenie klienta było jeszcze lepsze? Jest to moim zdaniem codzienna, organiczna praca, często u podstaw, zespół rozmaitych czynników, o których na co dzień pisuję na blogu. Bardzo się cieszę, że trafiłam na entuzjastów customer experience, którzy zdecydowali się na organizację ciekawego warsztatu „Design w służbie sprzedaży”.
Warsztaty Designing Customer Experience to wspólny projekt firmy Branch Brothers (ekspertów od kreowania pozytywnych doświadczeń zakupowych w miejscu sprzedaży) oraz firmy CAPS Group – międzynarodowego producenta indywidualnie projektowanych mebli. Trzech prowadzących: dr Marcin Chłodnicki, Bartłomiej Dudka oraz Austin Campbell zaprezentowało swoje różnorodne doświadczenia handlowe i przekonywało do tego, że warto inwestować w doświadczenie klienta.
Spotkanie odbyło się w Poznaniu w designerskim otoczeniu Concordii Design, która jest idealnym miejscem do tego typu burzy mózgów. Pierwszy odcinek zapowiadanego cyklu był poświęcony projektowaniu przymierzalni. Na warsztacie pojawiło się parędziesiąt osób związanych z handlem i designem. Zadaniem uczestników było wygenerowanie nowych, często bardzo „odjechanych” pomysłów dotyczących zaprojektowania idealnej męskiej przymierzalni.
Uczestnicy byli bardzo kreatywni i prezentowali ciekawe pomysły, które warto przetestować w praktyce. Nie było złych odpowiedzi na pytanie o idealną przymierzalnię. Case study nt. męskiej przymierzalni pokazało jak ważne są męskie potrzeby i jak wiele sklepów wymaga ulepszeń w tym zakresie. Wiele z rozwiązań jest prostych i znajduje się w zasięgu ręki właścicieli placówek handlowych.
Nieskomplikowana formuła, dobra atmosfera i dbałość o szczegóły pozwoliły organizatorom pokazać w praktyce wagę tematu doświadczeń klienta. Przymierzalnie są kroplą w morzu potrzeb polskiego handlu detalicznego. Organizacja tego typu warsztatów czy paneli dyskusyjnych pozwala mi mieć nadzieję, że nasz rynek dojrzewa i dzięki temu klienci będą czerpać więcej korzyści ze swoich codziennych wizyt w sklepach. W końcu mottem całego przedsięwzięcia jest Design w służbie sprzedaży.
Z pewnością nie był to ostatni raz kiedy brałam udział w tego typu wydarzeniu. Czekam na dalsze warsztaty w ramach cyklu.