Designing Customer Experience – o magii krawiectwa i whisky

19 czerwca 2015 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, visual merchandising
, , ,

16 czerwca 2015 w ramach kolejnej odsłony Designing Customer Experience odbyło się spotkanie w formule „round table” dot. sprzedaży dóbr luksusowych i tworzenia doświadczeń klienta w tym zakresie. Uczestników gościł Tomasz Miler – właściciel Miler Spirits & Style – nowej placówki oferującej luksusowe akcesoria, krawiectwo miarowe i ekskluzywne alkohole. 



Pan Tomasz opowiadał o swoich doświadczeniach związanych ze sprzedażą whisky i zaprezentował pachnący nowością lokal, w którym przy ul. Podgórnej 4 w Poznaniu można zgłębiać tajniki tego szlachetnego trunku.

Miejsce bardzo ciekawe, urządzone ze smakiem. Jednak nie jest to zwykły sklep. Pod tym samym adresem mieści się część barowa, a na piętrze luksusowy zakład krawiecki, w którym mężczyźni mogą ubrać się od stóp do głów.


W przestrzeni sklepowej wyczuwa się wpływy londyńskich czy nowojorskich butikowych wnętrz. Wszystko jest przemyślane i dopasowane, nie ma mowy o przypadku. Lokal wyróżnia się również doskonale przygotowanym personelem, który dba o komfort klienta.
Nikt się tu nie spieszy, a rozmowy o whisky i tematach pobocznych mogą toczyć się godzinami. Właściciel wraz ze sprzedawcami chętnie dzieli się swoją wiedzą i edukuje klientów w zakresie mody i trunków.
Prelekcji Tomasza Milera towarzyszyła wycieczka po sklepie i pracowni krawieckiej, na koniec to, na co wszyscy czekali: degustacja:).

Poniżej zapraszam do obejrzenia fotorelacji z komentarzem. 


Tomasz Miler i Jacek Trębecki otworzyli spotkanie.

Tomasz Miler opowiadał o wyzwaniach jakie stały przed nim kiedy otwierał Miler Spirits & Style.

Wystawa sklepu ma za zadanie opowiedzieć historię marki oraz informować klienta co znajdzie w sklepie. Moim zdaniem warto pomyśleć o witrynie, która bardziej „oddycha”, zgodnie z zasadą „mniej daje więcej”.

Wełny z merynosów australijskich, kóz kaszmirskich, jedwabie, tweedy… wybór jest praktycznie nieograniczony.

Parking dla towarzyszy zakupów? 🙂 Niekoniecznie tylko dla nich. Faktem jest, że na wygodnej sofie można odetchnąć, a na balkonie np. zapalić papierosa. 

Przymierzanie butów odbywa się w miłej dla oka stylistyce. Jest mosiężna łyżka do butów, wygodne siedzenie, duże lustro i mebel pomocniczy dla sprzedawcy.

Całość wnętrza utrzymana jest w jednolitym stylu. 



 Pracownia krawiecka po godzinach.

 Tomasz Miler wyjaśnił nam sekrety dobrze skrojonej męskiej marynarki. W sumie nie ma się co dziwić, że na wymaga ona 3 przymiarek i wielu godzin pracy krawca.
 
Podczas degustacji próbowane były 3 rodzaje whisky. Każda z nich dostarczyła podniebieniom gości innych doznań smakowych.

Co wyczuwacie? Czekoladę, drewno, oscypka… 

Sprzedaż dóbr luksusowych wymaga kunsztu i odwagi. Wizyta u Tomasza Milera w ramach Designing Customer Experience pozwoliła gościom oswoić temat. Sprzedaż koneserom wiąże się z szeregiem wyzwań, ale ma też niewątpliwy potencjał. Życzę właścicielowi sklepu wysokich zysków i wielu zadowolonych klientów, a organizatorom DCE dziękuję za zaproszenie!

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.