Detaliczne innowacje
7 grudnia 2015 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, raport
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Firmy J.C. Williams Group and the Ebeltoft Group obserwują od niemal dekady trendy na rynku.
Mam przyjemność odesłać Czytelników do odkrytej przeze mnie bezpłatnej anglojęzycznej publikacji o trendach w handlu. Tegoroczne wydanie skupia się na 7 globalnych trendach w handlu i 60 najlepszych przykładach ich realizacji.
1. Doskonale dobrane kolekcje – skrupulatnie i spójnie dobrany asortyment jest sekretem dobrej sprzedaży. Niczym kurator wystawy dobiera dzieła sztuki, detalista tworząc oferowany asortyment musi stworzyć dobrą ofertę produktów/usług. Zwłaszcza, że dostęp do dóbr jest szerszy, w dzisiejszych czasach wręcz globalny.
2. Rozwiązania szyte na miarę – ten trend osiągnął masę krytyczną i był przeze mnie wspominany nieraz, np. tu. Klienci mają możliwość tworzenia swoich produktów, a orientacja na masową produkcję to nie jedyne podejście na rynku.
3. Handel eksperymentalny 2.0 – omnichanneling spowodował coraz częstrze pytania o funkcję sklepu. Szerzej pisałam o tym tu. W skrócie, sklepy eksperymentalne dostarczają klientowi doznań, których nie odnajdzie na stronie internetowej.
http://www.jcwg.com/ |
4. Hyper local czyli ekstremalnie lokalnie. Klienci zwracają uwagę na świeżość, odnawialność, wspieranie lokalnych społeczności próbując jednocześnie utrzymać niską cenę. Wyższy poziom doinformowania i świadomości klienta, ekologia w postaci np. prostszych opakowań.
5. Offline przenika się z online – niewiele rzeczy kupuje się w oderwaniu od zasobów internetu. Z drugiej strony cały czas chcemy dotknąć, poczuć, przymierzyć. Jak obrócić te dwie siły na swoją korzyść?
6. Handel + inwencja – czyli tworzenie nowych modeli biznesowych i powtórne przemyślenie natury biznesu. Więcej przykładów znajdziecie tu.
5. Offline przenika się z online – niewiele rzeczy kupuje się w oderwaniu od zasobów internetu. Z drugiej strony cały czas chcemy dotknąć, poczuć, przymierzyć. Jak obrócić te dwie siły na swoją korzyść?
6. Handel + inwencja – czyli tworzenie nowych modeli biznesowych i powtórne przemyślenie natury biznesu. Więcej przykładów znajdziecie tu.
7. Siła technologii – możliwości techniczne, które z każdym dniem są szersze dają kliencowi coraz więcej innowacyjnych możliwości.
Pełne opracowanie znajdziecie na tej stronie.
Pełne opracowanie znajdziecie na tej stronie.