Firmy  J.C. Williams Group and the Ebeltoft Group obserwują od niemal dekady trendy na rynku.

Mam przyjemność odesłać Czytelników do odkrytej przeze mnie bezpłatnej anglojęzycznej publikacji o trendach w handlu. Tegoroczne wydanie skupia się na 7 globalnych trendach w handlu i 60 najlepszych przykładach ich realizacji.


1. Doskonale dobrane kolekcje – skrupulatnie i spójnie dobrany asortyment jest sekretem dobrej sprzedaży. Niczym kurator wystawy dobiera dzieła sztuki, detalista tworząc oferowany asortyment musi stworzyć dobrą ofertę produktów/usług. Zwłaszcza, że dostęp do dóbr jest szerszy, w dzisiejszych czasach wręcz globalny.


2. Rozwiązania szyte na miarę – ten trend osiągnął masę krytyczną i był przeze mnie wspominany nieraz, np. tu. Klienci mają możliwość tworzenia swoich produktów, a orientacja na masową produkcję to nie jedyne podejście na rynku. 

3. Handel eksperymentalny 2.0 – omnichanneling spowodował coraz częstrze pytania o funkcję sklepu. Szerzej pisałam o tym tu. W skrócie, sklepy eksperymentalne dostarczają klientowi doznań, których nie odnajdzie na stronie internetowej. 

http://www.jcwg.com/


4. Hyper local czyli ekstremalnie lokalnie. Klienci zwracają uwagę na świeżość, odnawialność, wspieranie lokalnych społeczności próbując jednocześnie utrzymać niską cenę. Wyższy poziom doinformowania i świadomości klienta, ekologia w postaci np. prostszych opakowań. 

5. Offline przenika się z online – niewiele rzeczy kupuje się w oderwaniu od zasobów internetu. Z drugiej strony cały czas chcemy dotknąć, poczuć, przymierzyć.  Jak obrócić te dwie siły na swoją korzyść?

6. Handel + inwencja – czyli tworzenie nowych modeli biznesowych i powtórne przemyślenie natury biznesu. Więcej przykładów znajdziecie tu.

7. Siła technologii – możliwości techniczne, które z każdym dniem są szersze dają kliencowi coraz więcej innowacyjnych możliwości. 

Pełne opracowanie znajdziecie na tej stronie.

Dominika Maciejak

Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.