Dlaczego twoi pracownicy powinni być dobrymi stylistami
20 kwietnia 2015 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, personel
Konsumenci, Personel
Wielokrotnie zastanawiałam się jak przekonać sprzedawców do zwiększenia zaangażowania w pracę. Jeśli wykazują oni predyspozycje artystyczne, jedną ze ścieżek ich rozwoju jest visual merchandising. Czasem możliwości na tym polu są ograniczone, jednak nie wszystko stracone. Może te artystyczne zapędy skanalizować na stylizację.
W dobie ciągłych zmian w handlu detaliści poddają ponownej weryfikacji swoją rolę dla klientów. Biegając ze smartfonami, porównując ceny stajemy się innymi klientami niż jeszcze parę lat temu. Temat jest mi szczególnie bliski, ponieważ na co dzień obserwuję doświadczenia klientów, a szczególnie klientek.
Jeśli skupiamy się na robieniu zakupów przez kobiety, które nie tylko kupują ubrania, a kupują emocje, temat stylizacji nabiera nowego znaczenia. Wspominałam o tym tu: Co się liczy dla kobiety na zakupach oraz tu: Damsko-męskie strategie.
Obecnie wiele mówi się o pozytywnej roli emocji w kształtowaniu lojalności klienta oraz w walce o dalsze polecenia. Wszystko to jest możliwe jeśli klient przeżyje w sklepie coś autentycznego. jak tego dokonać? Kontakt ze sprzedawcą-stylistą, który pomoże wydobyć atuty i poprawić wizerunek może być jedną z dróg.
Na co zwrócić uwagę przygotowując sprzedawców do tej roli?
www.rozmaitosci.pl |
Ta podstawowa wiedza sprawi, że sprzedawca nabierze większej pewności w pracy z klientem. Umiejętne dobranie garderoby to ważny osobisty element doświadczenia zakupowego podczas poszukiwań wymarzonej sukienki. Jeśli sprzedawca sprawi, że „niemożliwe stanie się możliwe”, może być pewien, że zyska swojego ambasadora w postaci zadowolonego klienta. Wbrew pozorom wiele osób nie wie w czym wygląda najlepiej. Świadczy o tym niesłabnąca popularność programów telewizyjnych z udziałem stylistów.
2. Styliści powinni balansować między zasadami dobrego stylu i potrafić je niekiedy łamać
3. Niech praca sprzedawcy odbywa się w atmosferze kreatywności
Jeśli kreuje się wizerunek sklepu jako miejsca poszukiwania inspiracji zarówno dla klientów jak i dla stylistów, możemy mieć pewność, że dzięki dostępnym narzędziom powstanie wiele kreatywnych połączeń, np. w postaci nowych stylizacji na manekinach.
Znajomość umiejętności miękkich oraz savoir-vivru pozwala skuteczniej dotrzeć do klienta. Jeśli sprzedawca będzie w stanie zdobyć zaufanie klienta, jest większa szansa na pomyślną metamorfozę. Często przecież droga do zadowalającego efektu jest kręta i należy wykonać kilka prób. Bez obdarzenia pracownika kredytem zaufania klient nie będzie skory próbować.