Dokąd zmierza Twój biznes?

4 maja 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience

Jeśli w Twoim biznesie nie dzieje się dobrze, a Ty nie wiesz co robić, czas zadać sobie pytania na temat mocnych i słabych stron Twojego biznesu. Szczera odpowiedź na nie, pozwoli określić z czego wynika Twoja obecna sytuacja. Analiza z użyciem tego narzędzia doprowadzi Cię do zyskania przewagi konkurencyjnej nad innymi firmami w Twojej branży.

Na dobry początek prezentuję pierwsze 10 pytań:

  • Co na początku było bodźcem do założenia firmy (motyw, zdarzenie)?
  • W jaki sposób na początku zdobyłeś klientów (jakie wykorzystywałeś metody, procesy, działania)?
  • Dlaczego na początku działalności klienci kupowali od Ciebie (albo „kupowali” Ciebie)?
  • Dlaczego obecnie klienci kupują od Ciebie („kupują” Ciebie)?
  • Jakie metody zdobywania klientów stosowałeś na początku budowania firmy?
  • Dzięki jakim działaniom marketingowym lub handlowym zdobyłeś większość klientów lub zyskałeś największą część obrotów? Jaka część działalności biznesowej jest wynikiem właśnie tego konkretnego działania?
  • Czy testujesz różne aspekty działań marketingowych i handlowych, aby się upewnić, że uzyskasz najlepsze rezultaty i największe zyski?
  • W jakim stopniu bierzesz bezpośredni udział w kontaktach z klientami przez networking lub dokonywanie transakcji (czy w dalszym ciągu zdarza Ci się przyjmować zamówienia, sprzedawać albo wykonywać działania posprzedażowe)?
  • Jakie działania w dziedzinie sprzedaży i networkingu obecnie wykonujesz osobiście? czym różnią się one od tych, jakie wykonywałeś na początku prowadzenia firmy?
  • Kim są Twoi klienci (demograficzne dane statystyczne)?


Jesteś zainteresowany resztą?

1. Polub na FB profil Skillpoint
2. Wyślij do mnie wiadomość na adres: skillpoint.trainings@gmail.com, a otrzymasz pakiet 50 pytań do analizy Twojego biznesu za darmo.

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.