Dzieciaki i ich rodzice to ważna grupa klientów!

14 listopada 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, visual merchandising
,

Na łamach bloga wielokrotnie wspominałam o wartości jaką są rodziny z dziećmi. Ta grupa klientów była przeze mnie omawiana m.in. w tym poście. Niby wszystko jest jasne, obiekty handlowe dbają o dostosowanie do potrzeb najmłodszych (pod tym względem wieeelki szcun dla IKEA), ale nie wszyscy wzięli sobie do serca pewne żelazna zasady, które sprawiają, że rodziny chętnie wracają.

Przejezdność dla wózków

Niezliczona liczba sklepów, kierująca swoją ofertę do pań, zapomina, że wiele z nich jest matkami i bardzo często uzależniają one swoje gusty od… dostępności sklepu dla wózków dziecięcych. Jesli projektanci sklepów o tym nie pomyślą, przynajmniej połowa 20- i 30-latek będzie omijać te sklepy. Paradoksalnie, najczęściej sekcja dziecięca i damska jest nasycona towarem w taki sposób, że trudno się po nich poruszać z wózkiem. Proste rozwiązania: szerokie alejki, rozsuwane drzwi, unikanie wysokich stopni, pomogą przyciągnąć rodziców z dzieciakami do Waszych placówek.

Miejsce przyjazne dzieciom


Jeśli sprzedajecie coś dzieciom, sprawcie, że będzie to w zasięgu ich wzroku oraz na wyciągnięcie ich ręki. Ale zadbajcie o zabezpieczenie sklepu, by uchronić najmłodszych klientów przed niespodziankami.

Warto pamiętać o tym, że sklep przyjazny dzieciom to nie miejsce pełne zakazów.

Zadbaj o komfort dziecka, gdy uwaga rodzica wymaga skupienia na zakupach

Są takie miejsca, w których rodzic nie jest w stanie oddać się swobodnie zakupom, bo jest rozdarty między dzieckiem, a sprawą, którą ma do załatwienia. Idąc do banku po kredyt czy kupując auto w salonie samochodowym, zapadają ważne decyzje, które nie powinny być przyćmione obecnością dzieci. Warto, by dla tych rodziców, którzy nie mogą robić zakupów bez dzieci, placówki handlowe zorganizowały miejsca dla dzieciaków.

Rodzice będą Wam wdzięczni, jeśli o nich pomyslicie!

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.