Dzieciaki nami sterują!
5 czerwca 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, raport
Konsumenci
Kilka dni temu zapoznałam się z ciekawym raportem z badania na temat decyzji zakupowych podejmowanych pod wpływem dzieci. Okazuje się bowiem, że nasze pociechy mają na nas większy wpływ niż by się to mogło wydawać. Miliardy złotych znajdują się w rękach polskich dzieciaków!
96% z nas zgadza się z poglądem, że dzieciaki determinują decyzje zakupowe dorosłych. Dotyczy to głównie produktów, z których dzieci korzystają najczęściej – zabawek, ale również (!) mieszkań, aut, wakacji, ubrań czy kosmetyków dla rodziców.
Zdanie małych dzieci nie jest tak bardzo brane pod uwagę, przez rodziców, ale w badaniu wspomniano o tajnej broni, którą maluchy stosują. Są to emocje – uśmiech, słodkie oczy czy drobny komplement. Bywa też, że stuktują histeryczne zachowania. Zdaniem socjologów rodzice bywają w tych sytuacjach bezradni, a to sprzyja
podejmowaniu nieprzemyślanych decyzji.
Treść raportu z badania można znaleźć poniżej:
Poniżej.
Podsumowując, rodziny z dziećmi to świetny klient docelowy. Uwzględnianie ich potrzeb może przynieść sporo korzyści Waszym biznesom. Warto, aby oprócz dziecięcej, branże: mieszkaniowa, motoryzacyjna, odzieżowa czy kosmetyczna były świadome wpływu najmłodszych i skutecznie go wykorzystały.
Co sądzicie o wynikach badania? Czy potwierdza ono Wasze obserwacje nt. wpływu dzieci na decyzje zakupowe rodziców?