Genialne linie Southwest

29 czerwca 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

W Europie turyści ceniący podróżowanie w rozsadnej cenie są skazani na linie, w których obsługa jest na średnim poziomie, bagaż jest ograniczony do absolutnego minimum, napojei przekąski są płatne.  Linie Southwest, które w USA należą do kategorii tanich przewoźników są idealnym zaprzeczeniem europejskiego standardu. 
Kupno niedrogiego biletu odbywa się sprawnie za pomocą ich strony, która w porównaniu np. z Ryan Air jest super-intuicyjna. Bagaż, który bierzesz ze sobą moze mieć do 23kg.
Po przybyciu na lotnisko, w przypadku niewydrukowania boarding passu można to zrobić bezpłatnie w 1 z automatow. Check-in odbywa się tradycyjnie. 
Boarding jest zorganizowany w sposób bardzo sensowny i godny wdrożenia u konkurencji. Otóż pasażerowie na swoich boarding passach otrzymują numery zgodnie z kolejnością w jakiej zacheckowali się. Przewoźnik otwiera boarding na 24h przed wylotem. Przed gatem usytuowane są słupki wyznaczające strefy oczekiwania. I tak pasazerowie sa dzieleni na 3 grupy: A, B i C i sprawnie na podstawie swoich numerów np. A5 czy B14 są wpuszczani na pokład.  
W samolocie serwowane są darmowe napoje  i przekąski,  jak również jest wi-fi (za dodatkową opłatą).
Najwazniejsze, że na każdym etapie podróży spotykamy uśmiechnięty i profesjonalny personel.  Stewardzi są ubrani w wygodne pół-sportowe uniformy. Atmosfera, którą kreują jest pozytywna, sprawia to, że podróż upływa podroznym przyjemnie i z pewnością chetnie wracają. 

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.