Gwarancja – ofertą nie do odrzucenia

20 maja 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

Kiedy działamy w wysoce konkurencyjnym środowisku, należy szukać niestandardowych sposobów na zwiększenie zysków. Gwarancja uzyskania konkretnego rezultatu jest dla klienta bardziej kusząca, a Ty starasz się bardziej, aby wywiązać się z obietnicy.
Dla wielu klientów magnesem staje się wyeliminowanie z oferty ryzyka. Ponadto, gwarancja musi być prawdziwa. Im precyzyjniej sformułowane są jej warunki, tym bardziej jest przekonująca dla klienta. 

„Trzydziestodniowa, bezwarunkowa gwarancja zwrotu kosztów” jest lepsza niż „Satysfakcja klienta gwarantowana” – bo co to właściwie oznacza?

Odwrócenie ryzyka dla klienta oznacza poczucie, że nie podejmuje niewłaściwej decyzji. Jest to świetny argument dla wahających się klientów. 

Jak więc wcielić w życie ofertę nie do odrzucenia? 

Przeanalizuj swoje produkty/usługi i stwórz listę barier powstrzymujących klientów od dokonania zakupów.

Podziel bariery na:

  • finansowe – początkowy koszt wyboru Twojego produktu/usługi lub potencjalna strata w przypadku nieudanej transakcji
  • emocjonalne – jak bardzo źle poczuje się klient kiedy zakup nie sprawdzi się
  • wpływu na życie klienta – jakie wymierne wartości mogą określić wpływ oferty na życie klienta
Pomyśl o prawdziwych minusach ofertowania produktu/usługi bez ryzyka.

Przeanalizuj historię zakupową Twoich klientów i sprawdź jaki procent był niezadowolony. Jeśli ta liczba była niewielka, odwracając ryzyko możesz zyskać świetny efekt!

Powodzenia!

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.