Gwarancja – ofertą nie do odrzucenia
20 maja 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Kiedy działamy w wysoce konkurencyjnym środowisku, należy szukać niestandardowych sposobów na zwiększenie zysków. Gwarancja uzyskania konkretnego rezultatu jest dla klienta bardziej kusząca, a Ty starasz się bardziej, aby wywiązać się z obietnicy.
Dla wielu klientów magnesem staje się wyeliminowanie z oferty ryzyka. Ponadto, gwarancja musi być prawdziwa. Im precyzyjniej sformułowane są jej warunki, tym bardziej jest przekonująca dla klienta.
„Trzydziestodniowa, bezwarunkowa gwarancja zwrotu kosztów” jest lepsza niż „Satysfakcja klienta gwarantowana” – bo co to właściwie oznacza?
Odwrócenie ryzyka dla klienta oznacza poczucie, że nie podejmuje niewłaściwej decyzji. Jest to świetny argument dla wahających się klientów.
Jak więc wcielić w życie ofertę nie do odrzucenia?
Przeanalizuj swoje produkty/usługi i stwórz listę barier powstrzymujących klientów od dokonania zakupów.
Podziel bariery na:
- finansowe – początkowy koszt wyboru Twojego produktu/usługi lub potencjalna strata w przypadku nieudanej transakcji
- emocjonalne – jak bardzo źle poczuje się klient kiedy zakup nie sprawdzi się
- wpływu na życie klienta – jakie wymierne wartości mogą określić wpływ oferty na życie klienta