Handel z dawnych lat w blasku neonów
6 lipca 2015 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
W poznańskim Muzeum Narodowym zakończyła się kilka dni temu wystawa Nocny Poznań w Blasku Neonów. Hol muzeum wypełniła instalacja z neonami oraz dziesiątki pamiątkowych fotografii. Świecące neony, fragmenty ociemniałych przypominają jak dawniej reklamowano sklepy, bary i inne miejsca.
Jest coś magicznego w obrazach z dawnych lat. Miasto było mniej pstrokate. Szyldy miały bardziej wysmakowaną formę i nadawały ulicom niepowtarzalnego charakteru i ożywiały je nocą.
Lata 60., 70. XX w. to czas rozkwitu tej formy reklamy. Aż trudno uwierzyć, że w tych czasach powstały takie perełki. Dzisiejsze ulice są pełne brzydkich banerów, tanich kasetonów i bylejakości. W dobie reklamowego chaosu miło obejrzeć neonowe dzieła sztuki. Specjalnie dla was wybrałam obrazy ulic handlowych Poznania z ubiegłego wieku.
Dla tych, którzy chcą przekonać się jakby wyglądał ich neonowy szyld twórcy wystawy przygotowali niespodziankę. Klikając na ten link: twój neon możecie to sprawdzić.
Skillpoint mógłby wyglądać tak: