Inbound marketing twojej firmy
22 marca 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Ostatni czwartek przyniósł mi koleInboundWay InBoundWay Dziewczyny wyjaśniły istotę inbound marketingu – strategii sprawienia aby klient zdecydował się odwiedzić naszą stronę w sieci i zainteresował się naszą ofertą.
Cele inbound marketingu:
- budowanie długotrwałej relacji z klientem (to lubię:))
- wzrost świadomości marki
- zwiększenie zaangażowania klienta (z ang. brand advocacy)
- marketing treści (z ang. content marketing)
- zwiększenie efektywności przedsiębiorstwa.
Zasady są dość zrozumiałe:
Przez te działania kreujesz przemianę od nieznajomego, przez klienta do adwokata Twojej firmy. Kuszące, prawda?
Narzędzi jest wiele. Oto kilka z nich:
- Social networks,
- Fora internetowe,
- Serwisy informacyjne,
- Infografiki,
- Badania,
- SEO,
- Social bookmarking,
- Linki odsyłające,
- Współdzielenie dokumentów,
- Comment marketing
- Poczta pantoflowa,
- Webminaria,
- E-mail,
- Blogi,
- Video online.
Jest w czym wybierać. Wielokanałowa dystrybucja treści na temat firmy, może pomóc Twoim klientom w dotarciu do usług/produktów oferowanych przez Twoją firmę. Jest to długofalowa strategia, którą warto zastosować, ponieważ buduje autentyczność, kształtuje Twoją markę i jej wizerunek. Bo dziś, jeśli jesteś offline, to jakby Twoja firma zdecydowała się na wycofanie z rynku.
Karolina, Dorota, dziękuję za inspirację!