Jak budować poczucie bezpieczeństwa u konsumentów?
7 grudnia 2020 Dominika Maciejak udostępnij
centrum handlowe, customer experience, Obsługa klienta, sklep stacjonarny, trendy, visual merchandising
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Po sobotnim otwarciu sklepów „w najwyższym możliwym reżimie sanitarnym” media obiegły informacje o szturmie klientów na sklepy. To było do przewidzenia. Byłam bardzo ciekawa jak poradzą sobie z budowaniem poczucia bezpieczeństwa u konsumentów zgodnie z nurtem #safeshopping. Przy okazji własnych zakupów i przeglądając sieć, wpadły w moje ręce rozwiązania, którymi chcę się z Wami dziś podzielić.
Sklepowy labirynt przestaje działać
Zaplanuj wizytę na wejściu
Zastanów się jakich prostych narzędzi potrzebujesz, aby zaplanować wizytę w Twoim sklepie.
Szybkość to podstawa
Jego wysokość dozownik
Samoobsługowe kasy
To rozwiązanie staje się powoli standardem w sieciach. Moją uwagę zwróciło bardzo przemyślane umiejscowienie kasy, które pozwala skrócić czas zakupów do minimum. Znów plus za czytelne oznaczenia.
Tłumacz klientowi proces
Limity klientów
Rozporządzenia jasno regulują możliwą liczbę odwiedzających sklep. Marka Tefal Home & Cook steruje tym angażując personel. Greeter – osoba, która wita klientów, dba również o zachowanie zasad. Może również budować pozytywne wrażenie pozdrawiając wchodzących i odpowiadając na ich pytania. A wiadomo, że przywitany konsument czuje się lepiej i więcej wydaje. Wolę zdecydowanie to rozwiązanie od budżetowego podejścia np. w Leroy Merlin, gdzie tą funkcję realizuje mało prosprzedażowy ochroniarz – pracownik zewnętrznej firmy serwisowej.
Jakie rozwiązania warto dodać do tej listy? Jestem ciekawa Waszych obserwacji!
Źródła zdjęć: IKEA materiały własne oraz Tefal Home & Cook linkedin.com