Jak kupujemy?
26 czerwca 2013 Dominika Maciejak udostępnij
raport
Konsumenci
Firma CBRE przygotowała opracowanie dotyczące zwyczajów zakupowych europejskich konsumentów. Zbadano ponad 10000 ludzi w 10 państwach: w Belgii, Francji, Włoszech, Niemczech, Anglii, na Węgrzech, w Polce, Rosji, Hiszpanii, Szwecji. Konsumenci wypowiedzieli się na temat swoich zakupowych upodobań.
Z dostępnego materiału najbardziej zaciekawiły mnie kluczowe czynniki atrakcyjności centrum handlowego. Zdaniem klientów najważniejsze są:
- ceny produktów,
- czystość,
- bezpieczeństwo,
- łatwość w dotarciu do centrum.
W pewnym stopniu ważne okazały się:
- opłaty za parking lub ich brak,
- atmosfera,
- wybór najemców,
- zadaszenie,
- transport publiczny,
- wybór usług,
- możliwość spotkania się z przyjaciółmi,
- kawiarnie.
Nieco bez znaczenia są dla badanych:
- rozrywka,
- dobrej jakości restauracje,
- darmowy dostęp do Internetu,
- eventy.
Co się zdaniem konsumentów nie liczy?
62% nie przeszukiwało mediów społecznościowych w poszukiwaniu feedbacku.
68% nigdy nie używało sklepowych aplikacji mobilnych.
69% nigdy nie zamówiło towaru on-line będąc w sklepie.
73% nigdy nie korzystało z QR kodów by dostać się na stronę WWW centrum handlowego.
62% nigdy nie odbierało towarów, które zamówili on-line w sklepie.
61% nigdy nie wchodziło na blogi i strony publikujące opinie konsumentów.
Jak Waszym zdaniem można to odnieść do praktyki? Co brakuje polskim centrom handlowym, a z czego lubicie korzystać najbardziej?
Dla szczególnie zainteresowanych, poniżej udostępniam link do wyników badań.
https://docs.google.com/file/d/0By2P4mim_3ofMHIyMWtoMndwdWs/edit?usp=sharing