Jak zachwycić klientów?

9 kwietnia 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience

Temat pragnień łączy się z potrzebami, o których pisałam tu. Warto jednak te dwa pojęcia rozgraniczyć i pomyśleć o nich szerzej. Jest to potrzebne do zachwycenia klienta naszą obsługą. 

Wzrost poziomu satysfakcji z obsługi rośnie wraz ze wzrostem oczekiwań wyższego rzędu



Co zrobić by zachwycić klientów?

  • Porównaj swoją działalność z konkurencją i wytypuj 2 rodzaje elementów: te, które określają podstawowy poziom usług i te, które sprawiają klientom szczególną przyjemność.
  • Prześledź historię branży, w której działasz i określ „istotę branży”, czyli to, co mają wszyscy, oraz „wartość dodaną”.
  • Zaobserwuj swoich klientów i porozmawiaj z nimi o ich oczekiwaniach.
  • Określ, co generuje najwięcej reklamacji – zyskasz wiedzę o wadach produktu/usługi, którą oferujesz oraz podstawowych potrzebach klientów.
  • Weź pod uwagę niematerialne elementy usługi – np. uśmiech, dobre samopoczucie klienta powodowane przez twój personel.

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.