Jak zachwycić klientów?
9 kwietnia 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience
Temat pragnień łączy się z potrzebami, o których pisałam tu. Warto jednak te dwa pojęcia rozgraniczyć i pomyśleć o nich szerzej. Jest to potrzebne do zachwycenia klienta naszą obsługą.
Wzrost poziomu satysfakcji z obsługi rośnie wraz ze wzrostem oczekiwań wyższego rzędu
Co zrobić by zachwycić klientów?
- Porównaj swoją działalność z konkurencją i wytypuj 2 rodzaje elementów: te, które określają podstawowy poziom usług i te, które sprawiają klientom szczególną przyjemność.
- Prześledź historię branży, w której działasz i określ „istotę branży”, czyli to, co mają wszyscy, oraz „wartość dodaną”.
- Zaobserwuj swoich klientów i porozmawiaj z nimi o ich oczekiwaniach.
- Określ, co generuje najwięcej reklamacji – zyskasz wiedzę o wadach produktu/usługi, którą oferujesz oraz podstawowych potrzebach klientów.
- Weź pod uwagę niematerialne elementy usługi – np. uśmiech, dobre samopoczucie klienta powodowane przez twój personel.