Kierownik na trudne czasy
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
- Tylko zaangażowani liderzy są w stanie sprawić, by zaangażowany był cały zespół.
- Kierownicy, którzy znają swoją rolę w zakresie budowania zaangażowania pracowników osiągają wyniki!
- Kierownicy chętniej angażują się w działania sprzyjające budowaniu zaangażowania, gdy widzą związek pomiędzy poziomem zaangażowania, a efektywnością pracowników.
Celem szkolenia jest kształtowanie w menedżerach postawy aktywnej, zorientowanej na budowanie zaangażowania i odpowiedzialności pracowników.
Przykładowy program szkolenia:
I. VUCA. BIEŻĄCE REALIA PRACY MANAGERA BRANŻY RETAIL
- Wstęp do szkolenia i ustalenie zasad współpracy.
- Co mówią trendy i badania?
- Różne perspektywy na wyzwania stojące przed Managerami w obecnych czasach.
II. JAK SPRAWIĆ BY LUDZIOM “CHCIAŁO SIĘ CHCIEĆ”?
- Czy motywacja to to samo co zaangażowanie?
- Kluczowe czynniki zaangażowania i satysfakcji pracowników.
- Wyznaczniki zaangażowania pracowników sił sprzedaży.
- Wpływ temperamentu i osobowości na zaangażowanie i motywację.
- 3-komponentowy model zaangażowania organizacyjnego oraz rodzaje zaangażowania wg Meyera i Allena.
III. DIAGNOZA AKTUALNEJ SYTUACJI W ZESPOLE – PRZEGLĄD NARZĘDZI
- Managerskie lustro, czyli autodiagnoza.
- Metody badania opinii i zaangażowania pracowników
- Checklista sprawdzająca wiedzę o pracownikach w kontekście wymagania zaangażowania i budowania odpowiedzialności.
IV. JAK SKUTECZNIE ZWIĘKSZAĆ ZAANGAŻOWANIE? EKSTREMALNE PRZYWÓDZTWO – MODEL LIDER-LIDER I ZASADA 3K (KONTROLA-KLAROWNOŚĆ-KOMPETENCJE).
- Znaczenie przywództwa w utrzymywaniu morale w zespole.
- Inspiracje są wszędzie. Prawdziwa historia przemiany przywództwa rodem z Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych. Studium przypadku marki TEFAL.
V. TWORZENIE ZAANGAŻOWANEGO I ODPOWIEDZIALNEGO ZESPOŁU. PRAKTYCZNE NARZĘDZIA I OBSZARY ODPOWIEDZIALNOŚCI MENEDŻERA W BUDOWANIU ZAANGAŻOWANIA
I ODPOWIEDZIALNOŚCI PRACOWNIKÓW W CODZIENNEJ PRACY
Z ZESPOŁEM W BRANŻY RETAIL.
Przykładowe case study:
- rozmowa motywująca z zespołem – niezrealizowane cele sprzedażowe;
- rozmowa oceniająca – podsumowanie kwartalne;
- rozmowa korygująca zachowanie pracownika – w naszym zespole mamy złodzieja;
- pochwała konkretnego pracownika – najlepszy wynik roczny;
- pochwała zespołu i wspólne świętowanie;
- rozmowa o oczekiwaniach finansowych pracownika;
- rozmowa o sugestiach – praca z egzekucją wewnętrznych standardów, np. obsługi klienta i pracy z osiągniętym wynikiem;
- rozmowa o codziennej pracy – nieprawidłowości w relacjach z galerią handlową;
- exposé szefa – nowy porządek w obliczu zmian;
pozwalające przećwiczyć narzędzia efektywnej komunikacji oraz praktyczne zastosowanie:
- nagród i kar,
- wzbudzania reguły wzajemności i zaangażowania,
- odwoływania się do zasobów i mocnych stron.
- twórczego wykorzystywanie błędów,
- właściwego doboru i rodzaju zadań,
- jasnego podziału i zakresów obowiązków,
- informacji zwrotnych o pracy.
- Pochwał i konstruktywnej krytyki,
- poniesienia konsekwencji zaniedbania obowiązków służbowych,
- odwoływania się do współzawodnictwa,
- przywoływania i świętowania sukcesów,
- pobudzania pracowników do współpracy,
- jasności celów i misji.