Kilka sekretów obsługi Apple
6 stycznia 2015 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Nie jestem osobiście fanem marki Apple, jednak z punktu widzenia mojego zainteresowania handlem, grzechem byłoby nie zwrócenie uwagi na jej handlowy fenomen. O sklepie Appla na Manhattanie pisałam tu.. Dziś 2 inspiracje związane bezpośrednio z filozofią marki Apple. Do zastosowania w Nowym Roku w Twojej firmie:)
Wybieranie właściwych jabłek
Zanim pracownicy zostaną „wypuszczeni na front”, są obserwowani w swojej pracy oraz gruntownie szkoleni. Zdaniem Jaya Elliota – autora 2 książek o Applu – pracownik musi wyrażać totalne zainteresowanie produktami marki. To wspiera świetną obsługę. Wewnętrzne przekonanie do produktu pomaga w sprzedaży. Takie podejście gwarantuje niski wskaźnik bylejakości obsługi.
Oto lista przykładowych pytań określających kryteria rekrutacyjne w Applu – przydatne w każdej firmie:
- Czy Twój zespół autentycznie wychwala Twoje produkty?
- Czy pracownicy dbają o Twoją markę?
- Jak bardzo jesteś wybredny jeśli chodzi o wybór „tego właściwego” pracownika?
Podejście do sprzedaży
Pracownicy Apple po prostu pomagają swoim klientom czuć się dobrze.
W 2012 roku na stronie Gizmodo.com pojawił się artykuł o podręczniku szkoleniowym Appla. Ciekawych odsyłam do artykułu.. Autor artykułu wskazuje kilka filarów obsługi Appla. Do mnie przemawia najbardziej akronim APPLE:
A – Approach customers with a personalized, warm welcome. – Podejdź do klienta w sposób indywidualny, witając go życzliwie.
P – Probe politely to understand all the customer’s needs. – Wybadaj uprzejmie potrzeby klienta.
P – Present a solution for the customer to take home today. – Zaprezentuj klientowi rozwiązanie, które już dziś może zabrać ze sobą do domu.
L – Listen for and resolve any issues or concerns. – Słuchaj dla wyjaśnienia wszelkich wątpliwości.
E – End with a fond farewell and an invitation to return. – Pożegnaj klienta w miły sposób i zaproś go do powrotu.
Akronim opisuje 5 uniwersalnych kroków, które można wykorzystać w każdym biznesie.