Komunikacja sklepu online

Opis szkolenia:

Szkolenie komunikacja sklepu online pozwoli Ci właściwie używać języka Twojej marki. Dzięki warsztatowi zyskasz wiedzę, narzędzia oraz techniki  komunikacyjne dopasowane do realnych potrzeb kupujących. Nastawisz się na merytorykę i doradztwo, rozwiązywanie problemów klientów i budowanie lojalności.

Podczas warsztatu dowiesz się wielu fascynujących faktów z pogranicza psychologii zachowań konsumenckich i socjologii, dowiesz się jak „tykają” klienci. Uzbroję Cię w szereg narzędzi, które pozwolą dopasować się do różnych typów klienta. Przydadzą się one w opisach na stronie sklepu, automatycznej komunikacji z klientem (opisy produktów, newslettery, automatyzacje), wymianie e-maili z Twoimi pracownikami, rozmowach przez telefon, chat czy w social mediach.

Dzięki szkoleniu poznasz wyróżniki marki i zaprojektujesz skuteczną komunikację Twojego sklepu online. Będziesz jeszcze lepiej komunikować się z klientami, co pozytywnie wpłynie na ich satysfakcję i Twój sukces sprzedażowy.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorców / właścicieli firm.
  • Kierowników obsługi klienta sklepów online.
  • Osób odpowiedzialnych za marketing sklepu internetowego.
  • Dla pracowników obsługi klienta.

Zobacz korzyści:

Dzięki szkoleniu:

  • Odkryjesz i przećwiczysz narzędzia pozytywnej komunikacji na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta: budujące pozytywne wrażenie, diagnozujące potrzeby, informujące, pomagające w przyjmowaniu reklamacji i rozwiązywaniu problemów, budujące lojalność klienta.
  • Zgłębisz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu. Poznasz potrzeby i pragnienia klientów online na etapie: poszukiwań produktu, nabywania wiedzy na jego temat, samego zakupu, i obsługi po sprzedaży.
  • Dowiesz się jak prezentować ofertę, idee, produkty czy rozwiązania nawiązujące do potrzeb oraz oczekiwań Twoich klientów.
  • Poznasz narzędzia tworzenia angażujących opisów produktowych w różnych kontekstach.
  • Nauczysz się wzmacniać swoje komunikaty świetnymi tekstami, dobrymi grafikami.
  • Odkryjesz jak opowiadać historie wzmacniające sprzedażowy przekaz.
  • Nauczysz się tworzyć profile zakupowe klienta.
  • Studia przypadku pomogą Ci stworzyć swój indywidualny styl.
  • Nauczysz się korzystać efektywnie z narzędzi obsługi klienta online: opisów produktów, automatycznych wiadomości wysyłanych do klientów, newsletterów, telefonu, korespondencji mailowej, chatu i social mediów, wiadomości SMS tak, aby nawiązać i utrzymać kontakt z klientem oraz sprzedać mu produkty/usługi oraz sprawić, żeby chciał wrócić.
  • Skutecznie spersonalizujesz ofertę i kontakt z klientem.
  • Poznasz niezbędne elementy do zaprojektowania komunikacji Twojego sklepu internetowego.
  • Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
  • Rozwiniesz umiejętność obrazowego przekazu, doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.

Program szkolenia:

Moduł 1 Poznaj swojego klienta

  • Przyciąganie uwagi i tworzenie zaangażowania u klientów w sieci. Jak podejmujemy decyzje zakupowe? Jak mózg klienta przetwarza informacje? Analityka internetowa w poszukiwaniu potrzeb, wartości i motywacji klienta. Segmentacja psychograficzna klientów.
  • Persony sposobem na profilowanie klienta i określenie typu komunikacyjnego klienta.

Moduł 2 Komunikacja sklepu internetowego

  • Składowe komunikacji sklepu internetowego vs ścieżka zakupowa klienta. Tworzenie mapy komunikacji.
  • Narzędzia językowe – wyróżniki marki, poprawność języka, bank pozytywnych sformułowań, zakazane wyrażenia.
  • Obrazowa prezentacja produktowa. Jak tworzyć mocne opisy produktów, angażujące newslettery i komunikować się z klientem na piśmie.
  • Zakładka FAQ – narzędzie do zarządzania kontaktem z klientem i wywierania pozytywnego wrażenia.
  • Zakładka O nas – tak Cię widzą, jak napisałeś.
  • Case study.

Moduł 3 Komunikacja e-mailowa

  • Zasady komunikacji e-mailowej.
  • Angażujące newslettery, które sprawiają, że klienci chcą kupować.
  • Szablony odpowiedzi w typowych sytuacjach obsługi, np. @ powitalny, zgłoszenie reklamacyjne, zwrot, uszkodzony towar, etc.

Moduł 4 Komunikacja na chacie

  • Zasady pro-aktywnej komunikacji na chacie.
  • Szablony odpowiedzi dla typowych zgłoszeń klientów.

Moduł 5 Komunikacja telefoniczna

  • Zasady prowadzenia efektywnych rozmów telefonicznych.
  • 5 typów wymagających klientów.

Moduł 6 Komunikacja w social mediach

  • Zasady prowadzenia korespondencji z klientami przez komunikatory w social mediach.
  • Szablony odpowiedzi dla typowych sytuacji.
  • Komunikacja zapobiegająca kryzysom wizerunkowym.
  • Boty i AI w obsłudze klienta. Za i przeciw.

Moduł 7 Storytelling

  • Korzyści z wykorzystania historii w komunikacji sklepu online.
  • Różne typy opowieści w komunikacji sklepu internetowego.
  • Tworzenie historii w praktyce.

Zainteresowany? Poproś o indywidualną wycenę szkolenia.