Komunikacja sklepu online
Opis szkolenia:
Szkolenie komunikacja sklepu online pozwoli Ci właściwie używać języka Twojej marki. Dzięki warsztatowi zyskasz wiedzę, narzędzia oraz techniki komunikacyjne dopasowane do realnych potrzeb kupujących. Nastawisz się na merytorykę i doradztwo, rozwiązywanie problemów klientów i budowanie lojalności.
Podczas warsztatu dowiesz się wielu fascynujących faktów z pogranicza psychologii zachowań konsumenckich i socjologii, dowiesz się jak „tykają” klienci. Uzbroję Cię w szereg narzędzi, które pozwolą dopasować się do różnych typów klienta. Przydadzą się one w opisach na stronie sklepu, automatycznej komunikacji z klientem (opisy produktów, newslettery, automatyzacje), wymianie e-maili z Twoimi pracownikami, rozmowach przez telefon, chat czy w social mediach.
Dzięki szkoleniu poznasz wyróżniki marki i zaprojektujesz skuteczną komunikację Twojego sklepu online. Będziesz jeszcze lepiej komunikować się z klientami, co pozytywnie wpłynie na ich satysfakcję i Twój sukces sprzedażowy.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorców / właścicieli firm.
- Kierowników obsługi klienta sklepów online.
- Osób odpowiedzialnych za marketing sklepu internetowego.
- Dla pracowników obsługi klienta.
Zobacz korzyści:
Dzięki szkoleniu:
- Odkryjesz i przećwiczysz narzędzia pozytywnej komunikacji na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta: budujące pozytywne wrażenie, diagnozujące potrzeby, informujące, pomagające w przyjmowaniu reklamacji i rozwiązywaniu problemów, budujące lojalność klienta.
- Zgłębisz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu. Poznasz potrzeby i pragnienia klientów online na etapie: poszukiwań produktu, nabywania wiedzy na jego temat, samego zakupu, i obsługi po sprzedaży.
- Dowiesz się jak prezentować ofertę, idee, produkty czy rozwiązania nawiązujące do potrzeb oraz oczekiwań Twoich klientów.
- Poznasz narzędzia tworzenia angażujących opisów produktowych w różnych kontekstach.
- Nauczysz się wzmacniać swoje komunikaty świetnymi tekstami, dobrymi grafikami.
- Odkryjesz jak opowiadać historie wzmacniające sprzedażowy przekaz.
- Nauczysz się tworzyć profile zakupowe klienta.
- Studia przypadku pomogą Ci stworzyć swój indywidualny styl.
- Nauczysz się korzystać efektywnie z narzędzi obsługi klienta online: opisów produktów, automatycznych wiadomości wysyłanych do klientów, newsletterów, telefonu, korespondencji mailowej, chatu i social mediów, wiadomości SMS tak, aby nawiązać i utrzymać kontakt z klientem oraz sprzedać mu produkty/usługi oraz sprawić, żeby chciał wrócić.
- Skutecznie spersonalizujesz ofertę i kontakt z klientem.
- Poznasz niezbędne elementy do zaprojektowania komunikacji Twojego sklepu internetowego.
- Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
- Rozwiniesz umiejętność obrazowego przekazu, doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.
Program szkolenia:
Moduł 1 Poznaj swojego klienta
- Przyciąganie uwagi i tworzenie zaangażowania u klientów w sieci. Jak podejmujemy decyzje zakupowe? Jak mózg klienta przetwarza informacje? Analityka internetowa w poszukiwaniu potrzeb, wartości i motywacji klienta. Segmentacja psychograficzna klientów.
- Persony sposobem na profilowanie klienta i określenie typu komunikacyjnego klienta.
Moduł 2 Komunikacja sklepu internetowego
- Składowe komunikacji sklepu internetowego vs ścieżka zakupowa klienta. Tworzenie mapy komunikacji.
- Narzędzia językowe – wyróżniki marki, poprawność języka, bank pozytywnych sformułowań, zakazane wyrażenia.
- Obrazowa prezentacja produktowa. Jak tworzyć mocne opisy produktów, angażujące newslettery i komunikować się z klientem na piśmie.
- Zakładka FAQ – narzędzie do zarządzania kontaktem z klientem i wywierania pozytywnego wrażenia.
- Zakładka O nas – tak Cię widzą, jak napisałeś.
- Case study.
Moduł 3 Komunikacja e-mailowa
- Zasady komunikacji e-mailowej.
- Angażujące newslettery, które sprawiają, że klienci chcą kupować.
- Szablony odpowiedzi w typowych sytuacjach obsługi, np. @ powitalny, zgłoszenie reklamacyjne, zwrot, uszkodzony towar, etc.
Moduł 4 Komunikacja na chacie
- Zasady pro-aktywnej komunikacji na chacie.
- Szablony odpowiedzi dla typowych zgłoszeń klientów.
Moduł 5 Komunikacja telefoniczna
- Zasady prowadzenia efektywnych rozmów telefonicznych.
- 5 typów wymagających klientów.
Moduł 6 Komunikacja w social mediach
- Zasady prowadzenia korespondencji z klientami przez komunikatory w social mediach.
- Szablony odpowiedzi dla typowych sytuacji.
- Komunikacja zapobiegająca kryzysom wizerunkowym.
- Boty i AI w obsłudze klienta. Za i przeciw.
Moduł 7 Storytelling
- Korzyści z wykorzystania historii w komunikacji sklepu online.
- Różne typy opowieści w komunikacji sklepu internetowego.
- Tworzenie historii w praktyce.