Kultowa sprzedaż dodatkowa

24 maja 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

Dosprzedaż jest zmorą polskich sprzedawców. Ogólnopolskie badania Daymaker pokazują, że jest to ich prawdziwa pięta Achillesa. Ubiegłoroczne wyniki znajdziecie tu. 
Czy wiedzieliście, że aż 60% klientów jest gotowych wydać więcej, gdy oferta jest dobrze przygotowana i przedstawia dla nich prawdziwą wartość? Co można zrobić z tą statystyką w praktyce? Nie czekać! Zaprezentuję Wam 3 scenariusze, które w szybkim tempie  zapewnią Wam dodatkowy dopływ gotówki:

  1. Dodatkowe połączenia – przedstawienie klientowi oferty pakietowej, która pomoże mu lepiej osiągnąć planowany rezultat. 
  2. Dodatkowe produkty i usługi – czyli klasyczna sprzedaż wiązana, poprzez dodanie do podstawowego produktu artykułów z nim powiązanych, które w łącznym zastosowaniu zwiększą poziom satysfakcji klienta lub korzystnie wpłyną na końcowy efekt transakcji.
  3. Dodatkowa ilość lub możliwość przedłużenia gwarancji – przez pomoc klientowi w podjęciu decyzji co do ilości i jakości kupowanego produktu, oraz gwarancji,można dostosować je do potrzeb klienta, oferując wiele możliwości w tym zakresie.

Kluczowy jest tutaj planowany rezultat – klienci nie zawsze kupują konkretny produkt/usługę, ale właśnie efekt. Przykładem może być poczucie bezpieczeństwa, wygoda, komfort, oszczędność czasu, etc. Jeśli uświadomimy sobie ten fakt, będzie łatwiej nam dosprzedawać. Zmniejszymy w ten sposób wrażenie „wciskania” klientowi czegoś na siłę.

Ponieważ sprzedaż dodatkowa jest zagadnieniem szerokim, z pewnością nie będzie to jedyny post poświęcony temu zagadnieniu. Jakie macie doświadczenia związane z dosprzedażą?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.