Matka Polka Niedoceniona 2016

25 maja 2016 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, raport

Dziś wpadł w moje ręce raport „Matka Polka Niedoceniona 2016”. Temat mi szczególnie bliski odkąd zostałam mamą. Z większością wniosków się zgadzam:

  • „Ciężarówki” są zauważane i traktowane w sposób uprzywilejowany, jednak mamy z małymi dziećmi (do lat 3) muszą sobie radzić „normalnie”. Pozytywnym wyjątkiem jest np. Rossmann, który wprowadził pierwszeństwo w obsłudze ciężarnych i mam, co sygnalizowane jest przez obsługę i odpowiednie oznakowanie sklepu.
  • Hałaśliwe dzieci powodują „przewracanie oczami” i kąśliwe uwagi innych klientów.
  • Wiele miejsc nie jest przygotowanych organizacyjnie na przyjęcie dzieci: nie ma udogodnień, kącików dla dzieci, szczególnie w administracji publicznej.

Jak można ułatwić życie dzieciatych klientów? 


Zajrzyjcie do IKEA, oni robią to naprawdę dobrze. 🙂

  • Zadbajcie o parking dla rodziców i ciężarnych.
  • Pomyślcie o podjazdach i szerokościach przejść i alejek sklepowych.
  • Organizując kasy pierwszeństwa, obsługując poza kolejnością.
  • Stwarzając możliwości do zabawy dla dzieci w dedykowanych do tego miejscach.
  • Aranżując pokoje rodziców i dzieci, gdzie spokojnie można przewinąć i nakarmić dziecko
  • Wydzielając parkingi dla wózków.


Jakie inne udogodnienia dla rodzin chcielibyście napotkać w obiektach handlowo-usługowych?

Pełną wersję raportu znajdziecie tu.

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.