Niedoceniana rola rozmowy
15 kwietnia 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, personel
Konsumenci, Personel
Rozmowa jest jednym z najprostszych narzędzi, które pozwalają zdobyć informacje pozwalające na rozwój biznesu. Często bywa niedoceniana z uwagi na swoją prostotę.
Zadawanie odpowiednich pytań i aktywne słuchanie klientów może stanowić element badań satysfakcji klientów naszej organizacji. W wielu przypadkach nie generuje to dodatkowego obciążenia dla pracowników, a w ten sposób kelner, mechanik czy sprzedawca może dostarczyć nieoceniony zestaw informacji o oczekiwaniach klientów.
Poniżej zebrałam kilka przykładowych pytań, które pozwolą ocenić Wam stan faktyczny:
- Co moglibyśmy zrobić inaczej następnym razem?
- Co wspomina pan(i) najlepiej z naszego dzisiejszego spotkania?
- Jaki zmiany wprowadziliby państwo gdyby to była państwa firma?
Słuchając, unikaj krytykanckiego podejścia do klienta oraz nie szukaj winy. Zachęć swojego rozmówcę do szczerości. Niech odnosi się do faktów. Nie kwestionuj roli emocji.
Podsumowując, spojrzenie na rozmowę w ten sposób może pomóc ocenić twój biznes i rzucić na niego nowe światło.