Niezależny biznes

23 lipca 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience

retail-services.blogspot.com

Prowadzisz swoją działalność handlową? Chcesz założyć sklep tradycyjny lub internetowy, stoisko handlowe, ale boisz się konkurencji sieciówek? W dzisiejszym poście chcę skupić się nad zaletami własnego biznesu. Dla osób, które od dłuższego czasu szukają pracy związanej ze sprzedażą, lub są zmęczone pracą „dla kogoś” niezależny biznes w handlu detalicznym jest dużą szansą. 
Sceptycznie nastawieni przeciwnicy takiego pomysłu zawsze znajdą wady takiego rozwiązania, ale czy są pomysły pozbawione słabych stron? Ja starając się zachować pozytywne podejście do tematu skupię się na zaletach.

Przede wszystkim, czynnikiem sukcesu będzie nastawienie, że chcesz zadowolić swoich klientów. Wymaga to dogłębnego zrozumienia wartości dodanej, którą jesteśmy w stanie dostarczyć klientowi. Jako niezależny detalista możesz całkowicie kontrolować interakcję z klientem, co daje na wstępie przewagę nad dużymi graczami na rynku. 

Pamiętaj, że jesteś zawsze w centrum wydarzeń, wszystko co się dzieje może wpływać na twoje błyskawiczne decyzje biznesowe. Duzi gracze z dużym opóźnieniem mogą zrozumieć potrzeby zmian w swojej polityce. Ty możesz ich wyprzedzić!

Możesz skupić się na kliencie i jego autentycznych potrzebach. Nie musisz zaspakajać interesów wielu stron zainteresowanych wielkim biznesem. Często duże firmy uwikłane w wewnętrzne konflikty zapominają, że podstawową wartością dla nich powinien być klient.

Znasz swojego klienta od podszewki. Nie korzystając z badań marketingowych, wielkich zestawień sprzedaży. Sam wiesz dokładnie co kupuje Twój klient, ile jest skłonny zapłacić za dany towar czy usługę, w jakich godzinach lubi przychodzić. Stąd prosta droga do spełniania marzeń Twoich klientów i zaskarbienia sobie ich wierności.

Jesteś elastyczny marketingowo. Możesz łatwo dostosowywać narzędzia promocyjne do potrzeb chwili. Możesz personalizować ofertę w zależności od przyzwyczajeń i lokalnych tradycji. Wykorzystywanie nadarzających się okazji to podstawa. 

Mam nadzieję, że te 5 kluczowych czynników sukcesu w handlu detalicznym sprawi, że dacie się przekonać do swoich biznesów. Warto!

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.