O kreowaniu wizerunku
1 lutego 2015 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
W ostatnich tygodniach zainteresował mnie szczególnie temat kreowania wizerunku marek. Narzędzi jest wiele, a poruszanie się w ich gąszczu to nie lada wyzwanie. Bardzo ciekawe wnioski wysnuli organizatorzy spotkania współtwórczyń projektu Mikrobiznes na Maksa oraz Kancelarii Stempski, którzy skupili się na obecności marek w social media. Prelegenci podpowiedzieli jak przygotować siebie i swoje przedsięwzięcia do wejścia na rynek, podpowiedzieli jak wybrać optymalne formy „bycia” w sieci oraz wskazali jakich pułapek unikać, by działać zgodnie z prawem.
Prócz informacji o aspektach psychologicznych kreowania wizerunku, analizy własnego „ja”, zastanowienia się nad konkretnymi odbiorcami wizerunku czy czynnikami budującymi wizerunek, ciekawie było poznać trendy na 2015 rok związane z obecnością marek w sieci oraz prawne aspekty działalności reklamowej na blogach.
![]() |
http://www.freeimages.com/ |
Inicjatywy tego typu są bardzo potrzebne, ponieważ wielu przedsiębiorców nie ma doświadczenia w doborze kanałów komunikacyjnych. Ich przekaz jest chaotyczny i bywa, że rozmijają się ze swoimi odbiorcami poprzez dobór niewłaściwych narzędzi. Temat ten sygnalizowałam w poście o inbound marketingu.
Jakie wnioski płyną ze spotkania?
- Przemyśl swój sposób myślenia, wartości, możliwości i zasoby.
- Określ odbiorców swojego wizerunku.
- Zawsze obserwuj trendy.
- Wybierz odpowiednie kanały przekazu (np. FB, Google+, blog, Twitter, YouTube, Goldenline, LinkedIn, Instagram lub inne).
- Pamiętaj o Urzędzie Skarbowym ;).