O metamorfozach w handlu detalicznym

2 czerwca 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, visual merchandising
,

Ten post z pewnością nie jest pierwszym, ani ostatnim na temat Mary Portas. Brytyjkę można oglądać w TVN Style w programie pt. Hotel Gwiazd. Ja jednak śledzę kolejny show z jej udziałem. Mary Queen of the High Street jest dokumentem, który obrazuje transformację brytyjskich miast, których handel detaliczny ma już czasy świetności za sobą. Mary wdraża plan naprawczy w miastach, które zgłosiły się do programu. Dysponując finansowaniem ze strony rządu, doprowadza do zmian, ożywiając wymarłe deptaki, angażując lokalną społeczność.


Program może być inspirujący dla polskich miast, które również cierpią na odpływ klientów z centrów na rzecz galerii handlowych na obrzeżach miast i wielkopowierzchniowych sklepów, które odbierają małym sklepom klientelę. Działania Portas nakierowane są na zmianę myślenia lokalnych przedsiębiorców. Czy jest skuteczna, warto ocenić samemu w pierwszym odcinku programu, który można obejrzeć na YouTube.


Mary Portas przygotowując swoją nową inicjatywę zmaga się z lokalnymi władzami samorządowymi, wcześniej prezentuje brytyjskiemu rządowi swój raport, który opracowała: http://www.maryportas.com/wp-content/uploads/The_Portas_Review.pdf

Współpraca Mary z władzami daje nadzieję, że nie tylko sektor prywatny dostrzega problem pustoszejących centrów miast. Gdyby w Polsce dało się pobudzić lokalnych samorządowców do zadbania o lokalny handel w praktyce, zadziałałoby to na plus nie tylko dla klientów i przedsiębiorców.

A jak Wam podoba się podejście Portas?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.