O roli potrzeb

6 kwietnia 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, personel
,

Rozumiejąc potrzeby, wymagania, pragnienia klientów można lepiej docierać do klientów i świadczyć im usługi zapewniające ich lojalność. Wpływa to na osiąganie wyższego dochodu.
Potrzeby to podstawowe oczekiwania. Są ważne, bo pomagają nam określić minimalny poziom usług.


Potrzeby racjonalne – gdy te wymogi są spełnione, określona usługa realizuje swoją funkcję. Potrzeby te sa jedynie częścią większej całości. A skupianie się wyłącznie na nich może wpływać negatywnie na zyski. O wiele silniejsze są potrzeby emocjonalne. Wpływają one na klientów na głębszym poziomie. Bardziej łączą się one z marką niż z faktycznie świadczoną usługą.

doskonaleniewsieci.pl

W praktyce klienci w pierwszej kolejności starają się zaspokoić swoje podstawowe potrzeby związane z życiem codziennym. Gdy to jest spełnione, przechodzą do potrzeb wyższego rzędu. Warto zastanowić się, które potrzeby zaspakaja twój produkt/usługa:

Zapraszam was do spojrzenia na wasze firmy pod kątem tych potrzeb (za Neville Lake i Kristin Hickley):

  • uwaga
  • uznanie
  • godność
  • szacunek
  • niezależność
  • wolność
  • ochrona
  • opieka
  • miłość
  • poczucie władzy
  • szacunek do samego siebie
  • przywództwo
  • stabilność
  • wewnętrzna harmonia
  • kontrola
  • poczucie bycia sexy
  • poczucie bycia „spoko”
  • poczucie koleżeństwa
  • umiejętność śmiania się z samego siebie


Upewnicie się w ten sposób, że nie umknęła wam ważna potrzeba waszych klientów.



Masz pytania?


Zapraszam do kontaktu:

skillpoint.trainings@gmail.com

+48 600 056 424


Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.