Obsługa klienta w kulturze organizacyjnej firmy

10 czerwca 2015 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience

Znając profil klienta, warto wprowadzić do swojej kultury organizacyjnej przejrzyste zasady, które pozwolą budować lojalność klienta. Zainspirowana pewnym kursem obsługi klienta, postanowiłam zebrać kilka kluczowych elementów, o których nie należy zapominać.

1. Opublikuj standard obsługi klienta, którego wymagasz.
2. Wskaż najlepsze wzorce zachowań.
3. Odbywaj regularne sesje informacji zwrotnej oraz odgrywaj z pracownikami scenki.
4. Nagradzaj pracowników za doskonałą obsługę.

5. Nagradzaj pracowników za świetną współpracę w zespole.
6. Zaangażuj swoich klientów w tworzenie pro-klienckiej kultury organizacyjnej.

Standard zostanie zrealizowany poprzez następujące ogniwa:

  • ludzi,
  • produkty/usługi,
  • miejsca,
  • politykę np. zwrotów,
  • procedury.

W pracy nad standardem warto wziąć pod uwagę:

  • oczekiwania klientów,
  • powiadomienie ich czego mogą od nas oczekiwać, 
  • stworzenie możliwości do dawania szybkich informacji zwrotnych,
  • pracę nad zgłoszeniami klientów,
  • ciągłe doskonalenie procesu.
Całość nie może udać się bez:
  • bycia w stałym kontakcie z klientami,
  • bycia elastycznym,
  • poczucia humoru,
  • uznania zadowolenia klienta jako najwyższego priorytetu,
  • zaangażowania pracowników we współtworzenie standardu,
  • przywództwa opartego o długofalowe, pozytywne relacje z klientami.


Potrzebujesz pomocy w tworzeniu standardu obsługi?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.