Obsługa klienta w kurorcie turystycznym
22 maja 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience
Niemal każdy z nas podróżując w kraju czy za granicą prędzej czy później trafia do kurortu turystycznego. Właścicielom kwater, punktów handlowych czy rozrywkowych, w końcu władzom tych miejscowości zależy by turystów było jak najwięcej. Co więc można zrobić by więcej turystów docierało na miejsce?
1. Poczta pantoflowa – to działa w Polsce dość dobrze. Sama rezerwując kwatery w jednym miejscu, przy braku wolnych pokoi byłam odsyłana z polecenia gdzieś indziej, np. do któregoś z sąsiadów. Pod tym pojęciem kryją się również rekomendacje klient-klientowi
.
2. Bezpłatna mapa miejscowości z listą kwater, punktów gastronomicznych, rozrywkowych etc. z określeniem charakteru działalności i przedziałem cenowym w jakim operują. Bardzo użyteczne narzędzie.
3. Wspólne ulotki dla danej branży, np. winiarnie zapraszające na szlak degustacji swoich win w danej miejscowości, fryzjer, kosmetyczka i solarium mogą połączyć siły i zaproponować pakiet usług w ramach jednego kuponu, etc.
4. Budka telefoniczna ułatwiająca rezerwację kwater – dla wielu pewnie melodia przyszłości, ale w sumie czemu nie? Operator doradza hotel i sprawdza jego dostępność.
5. Przemiła obsługa, która sprawia, że chce się wracać. O tym jest głównie ten blog, więc chyba ni e wymaga to szerszego komentarza.:)