Obsługa klienta w sklepie internetowym
Opis szkolenia:
Szkolenie obsługa klienta w sklepie internetowym sprawi, że doskonała obsługa klienta stanie się wizytówką Twojej marki. Podczas praktycznego warsztatu poznasz wiedzę, narzędzia oraz techniki komunikacyjne nastawione na pragnienia i potrzeby kupujących, doradztwo, rozwiązywanie bieżących problemów i budowanie lojalności konsumenckiej.
Podczas warsztatu podzielę się z Tobą podstawami psychologii zachowań konsumenckich. Przedstawię szereg narzędzi pozwalających na dostosowanie się do różnych typów konsumentów. Z powodzeniem wykorzystasz je w korespondencji e-mailowej, rozmowach telefonicznych, na chacie oraz w obsłudze klienta przez social media.
Szkolenie z obsługi klienta pomoże Ci odkryć Twoje wyróżniki i zaprojektować indywidualną komunikację Twojego sklepu online. Dzięki szkoleniu wdrożysz w życie zasadę: „Obsługa klienta to nowy marketing”. Przełożysz swoje codzienne działania na doskonałe doświadczenia zakupowe klientów i sukces sprzedażowy.
Dla kogo jest to szkolenie?
- Przedsiębiorców / właścicieli firm.
- Kierowników obsługi klienta sklepów online.
- Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
- Pracowników obsługi klienta.
Korzyści płynące ze szkolenia:
Dzięki szkoleniu:
- Poznasz korzyści płynące z wdrożenia wyjątkowej obsługi klienta w Twoim sklepie online.
- Odkryjesz i przećwiczysz narzędzia kształtujące pozytywne relacje na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta: od budowania pozytywnego wrażenia, diagnozy potrzeb, udzielania informacji, przyjmowania reklamacji, rozwiązywania problemów, po budowanie lojalności klienta.
- Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu. Poznasz potrzeby i pragnienia klientów online na etapie: poszukiwań produktu, nabywania wiedzy na jego temat, samego zakupu, i obsługi po sprzedaży.
- Poznasz aż 10 typów klienta, które uwzględniają polskie realia rynkowe.
- Zaznajomisz się ze wskaźnikami satysfakcji klienta sklepu online, m.in. NPS, wskaźnik retencji, współczynnik czasu odpowiedzi i in.
- Będziesz umiał wskazywać i opisywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
- Nauczysz się tworzyć profile zakupowe klienta.
- Studia przypadku pomogą Ci przeanalizować i zinterpretować zachowania klientów, aby właściwie na nie reagować.
- Wykorzystasz narzędzia obsługi klienta online: telefon, korespondencję mailową, chat i social media, tak aby nawiązać i utrzymać kontakt z klientem oraz sprzedać mu produkty/usługi oraz sprawić, żeby chciał wrócić.
- Skutecznie spersonalizujesz ofertę i kontakt z klientem.
- Poznasz niezbędne elementy do zaprojektowania komunikacji Twojego sklepu internetowego.
- Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
- Rozwiniesz umiejętność doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.
Program szkolenia:
Moduł 1 Poznaj swojego klienta
- Przyciąganie uwagi i tworzenie zaangażowania u klientów Jak podejmujemy decyzje? Jak działa pamięć klienta? Potrzeby, wartości i motywacje klienta. Segmentacja psychograficzna klientów.
- Persony sposobem na profilowanie klienta.
- 10 typów klientów w służbie doskonałej obsługi.
Moduł 2 Komunikacja sklepu internetowego
- Projektowanie warstwy komunikacyjnej w oparciu o ścieżkę zakupową klienta. Tworzenie mapy komunikacji.
- Narzędzia językowe – wyróżniki marki, bank pozytywnych sformułowań, zakazane wyrażenia.
- Obrazowa prezentacja produktowa.
- Zakładka FAQ – narzędzie do zarządzania kontaktem z klientem i wywierania pozytywnego wrażenia.
- Przykłady dobrych praktyk.
Moduł 3 Komunikacja e-mailowa
- Zasady obsługi klienta w korespondencji e-mailowej.
- Szablony odpowiedzi w typowych sytuacjach obsługi, np. @ powitalny, zgłoszenie reklamacyjne, zwrot, uszkodzony towar, etc.
- Obsługa wymagających klientów.
- Sprzedaż dodatkowa w korespondencji mailowej.
Moduł 4 Komunikacja na chacie
- Komunikacja na chacie z klientami.
- Szablony odpowiedzi dla typowych zgłoszeń klientów.
- Obsługa wymagającego klienta.
- Sprzedaż dodatkowa na chacie.
Moduł 5 Komunikacja telefoniczna
- Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów telefonicznych.
- Obsługa wymagającego klienta.
- Wykorzystanie sprzedaży komplementarnej w rozmowach sprzedażowych.
Moduł 6 Komunikacja w social mediach
- Zasady prowadzenia korespondencji z klientami przez komunikatory.
- Szablony odpowiedzi w typowych sytuacjach obsługi, monitoring opinii.
- Zapobieganie kryzysom wizerunkowym.
- Bank dobrych praktyk.
- Sprzedaż dodatkowa w social media.
Moduł 7 Satysfakcja i lojalność klienta – święty Grall sklepów online.
- Wskaźniki satysfakcji.
- Metody badań doświadczeń i satysfakcji klienta.