Obsługa klienta w sklepie internetowym

Opis szkolenia:

Szkolenie obsługa klienta w sklepie internetowym sprawi, że doskonała obsługa klienta stanie się wizytówką Twojej marki. Podczas praktycznego warsztatu poznasz wiedzę, narzędzia oraz techniki  komunikacyjne nastawione na pragnienia i potrzeby kupujących, doradztwo, rozwiązywanie bieżących problemów i budowanie lojalności konsumenckiej.

Podczas warsztatu podzielę się z Tobą podstawami psychologii zachowań konsumenckich. Przedstawię szereg narzędzi pozwalających na dostosowanie się do różnych typów konsumentów. Z powodzeniem wykorzystasz je w korespondencji e-mailowej, rozmowach telefonicznych, na chacie oraz w obsłudze klienta przez social media.

Szkolenie z obsługi klienta pomoże Ci odkryć Twoje wyróżniki i zaprojektować indywidualną komunikację Twojego sklepu online. Dzięki szkoleniu wdrożysz w życie zasadę: „Obsługa klienta to nowy marketing”. Przełożysz swoje codzienne działania na doskonałe doświadczenia zakupowe klientów i sukces sprzedażowy.

Dla kogo jest to szkolenie?

  • Przedsiębiorców / właścicieli firm.
  • Kierowników obsługi klienta sklepów online.
  • Osób planowanych do objęcia funkcji kierownika.
  • Pracowników obsługi klienta.

Korzyści płynące ze szkolenia:

Dzięki szkoleniu:

  • Poznasz korzyści płynące z wdrożenia wyjątkowej obsługi klienta w Twoim sklepie online.
  • Odkryjesz i przećwiczysz narzędzia kształtujące pozytywne relacje na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta: od budowania pozytywnego wrażenia, diagnozy potrzeb, udzielania informacji, przyjmowania reklamacji, rozwiązywania problemów, po budowanie lojalności klienta.
  • Opanujesz podstawy psychologii konsumenckiej i neuromarketingu. Poznasz potrzeby i pragnienia klientów online na etapie: poszukiwań produktu, nabywania wiedzy na jego temat, samego zakupu, i obsługi po sprzedaży.
  • Poznasz aż 10 typów klienta, które uwzględniają polskie realia rynkowe.
  • Zaznajomisz się ze wskaźnikami satysfakcji klienta sklepu online, m.in. NPS, wskaźnik retencji, współczynnik czasu odpowiedzi i in.
  • Będziesz umiał wskazywać i opisywać potrzeby oraz oczekiwania Twoich klientów oraz do nich właściwie nawiązywać.
  • Nauczysz się tworzyć profile zakupowe klienta.
  • Studia przypadku pomogą Ci przeanalizować i zinterpretować zachowania klientów, aby właściwie na nie reagować.
  • Wykorzystasz narzędzia obsługi klienta online: telefon, korespondencję mailową, chat i social media, tak aby nawiązać i utrzymać kontakt z klientem oraz sprzedać mu produkty/usługi oraz sprawić, żeby chciał wrócić.
  • Skutecznie spersonalizujesz ofertę i kontakt z klientem.
  • Poznasz niezbędne elementy do zaprojektowania komunikacji Twojego sklepu internetowego.
  • Utrzymasz balans między postawą empatyczną a asertywną w obsłudze klienta.
  • Rozwiniesz umiejętność doradzania, elastyczność, nastawienie na rozwiązania i pewność siebie.

Program szkolenia:

Moduł 1 Poznaj swojego klienta

  • Przyciąganie uwagi i tworzenie zaangażowania u klientów Jak podejmujemy decyzje? Jak działa pamięć klienta? Potrzeby, wartości i motywacje klienta. Segmentacja psychograficzna klientów.
  • Persony sposobem na profilowanie klienta.
  • 10 typów klientów w służbie doskonałej obsługi.

Moduł 2 Komunikacja sklepu internetowego

  • Projektowanie warstwy komunikacyjnej w oparciu o ścieżkę zakupową klienta. Tworzenie mapy komunikacji.
  • Narzędzia językowe – wyróżniki marki, bank pozytywnych sformułowań, zakazane wyrażenia.
  • Obrazowa prezentacja produktowa.
  • Zakładka FAQ – narzędzie do zarządzania kontaktem z klientem i wywierania pozytywnego wrażenia.
  • Przykłady dobrych praktyk.

Moduł 3 Komunikacja e-mailowa

  • Zasady obsługi klienta w korespondencji e-mailowej.
  • Szablony odpowiedzi w typowych sytuacjach obsługi, np. @ powitalny, zgłoszenie reklamacyjne, zwrot, uszkodzony towar, etc.
  • Obsługa wymagających klientów.
  • Sprzedaż dodatkowa w korespondencji mailowej.

Moduł 4 Komunikacja na chacie

  • Komunikacja na chacie z klientami.
  • Szablony odpowiedzi dla typowych zgłoszeń klientów.
  • Obsługa wymagającego klienta.
  • Sprzedaż dodatkowa na chacie.

Moduł 5 Komunikacja telefoniczna

  • Dobre praktyki w prowadzeniu rozmów telefonicznych.
  • Obsługa wymagającego klienta.
  • Wykorzystanie sprzedaży komplementarnej w rozmowach sprzedażowych.

Moduł 6 Komunikacja w social mediach

  • Zasady prowadzenia korespondencji z klientami przez komunikatory.
  • Szablony odpowiedzi w typowych sytuacjach obsługi, monitoring opinii.
  • Zapobieganie kryzysom wizerunkowym.
  • Bank dobrych praktyk.
  • Sprzedaż dodatkowa w social media.

Moduł 7 Satysfakcja i lojalność klienta – święty Grall sklepów online.

  • Wskaźniki satysfakcji.
  • Metody badań doświadczeń i satysfakcji klienta.

Zainteresowany? Poproś o indywidualną wycenę szkolenia.