Paco Underhill i jego książki

19 stycznia 2014 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja

Przełom roku był dla mnie pod znakiem książek Paco Underhilla, autora słynnej książki „Why we buy” – „Dlaczego kupujemy?”. Ta pierwsza pozycja mnie zachwyciła. Najpierw jako audiobook, później w wersji papierowej, analizowałam tą książkę kilkakrotnie. Przyniosła ona wiele nowych informacji, lepsze zrozumienie praw rządzących handlem detalicznym oraz chęć kolejnych obserwacji zachowań konsumentów.

Na książki czekałam z niecierpliwością. (Amazon.com kiedy zawitasz do polskiego internetu??) I w końcu grudniowe popołudnia mogły się stać spotkaniami z obserwacjami Underhilla. Nie wiedziałam od której książki zacząć. W końcu padło na „Call of the Mall”.
Tak jak „Why we buy” wciągnęło mnie od razu, ta książka mnie nie powaliła. Spodziewałam się chyba czegoś innego. „Call of the Mall” jest relacją ze spaceru po centrum handlowym. Zbiera wypowiedzi różnych osób, które towarzyszą Underhillowi podczas wizyty w amerykańskich mallach. 

„What women want” jest dla mnie bardziej wnosząca. Underhill analizuje znaczenie płci pięknej dla handlu, rynku i gospodarki amerykańskiej. Rola kobiet, przez wielu bagatelizowana jest prze autora dobrze uwypuklona. Paco Underhill podaje wiele przykładów dotyczących wpływu kobiet na handel. Podejmuje też odważną próbę zrozumienia myślenia kobiet. Pokazuje jak odmiennie decydują, jak inne kryteria biorą pod uwagę. Cofa się do czasów historycznych i pokazuje jak zmieniło się życie kobiet.

Obie książki nie dorównują „Why we buy”, reprezentują inny styl. Zawierają jednak cenną wiedzę, dowcipne podejście autora i pomagają lepiej zrozumieć handel. Polecam!

Swoją drogą, kiedy Paco Underhill przyjedzie do Polski? Ostatnio był u nas we wrześniu 2009 roku. Strasznie marzę o spotkaniu z nim. A Wy?:)

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.