Plan absolutne minimum – ściąga na grudzień
28 listopada 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Plan absolutne minimum to zestaw podstawowych zasad dla pracowników, które każdy kierownik/właściciel sklepu powinien wdrożyć. Przyda się szczególnie w grudniu kiedy zatrudniamy pracowników tymczasowych.
- Kiedy klient wchodzi do sklepu, staje się Twoim priorytetem. Przywitaj go i w nieinwazyjny sposób zapewnij go, że jesteś do jego dyspozycji.
- Słuchaj uważnie klienta, żeby sprawdzić jaki jest cel jego wizyty. Twój czas minie szybko i zauważysz, że każdy klient jest inny.
- Punktualność to podstawa. Nie ma wymówek za spóźnienia.
- Prywatny telefon w pracy schodzi na dalszy plan. W pracy powinien być co najmniej wyciszony, a najlepiej wyłączony. Rozmowy prywatne prowadź podczas przerwy.
- Klienci potrafią zepsuć humor swoim zachowaniem, niech to jednak nie wpływa na Twoje zaangażowanie. Skup się na pozytywnych aspektach swojej pracy, nawet w tym gorącym przedświątecznym okresie.
- Zostawiaj swoje prywatne problemy za drzwiami miejsca pracy. Ta zasada ułatwi życie Tobie, klientom i reszcie zespołu.
- Staraj się nie poświęcać czasu na prywatne wizyty przyjaciół, umów się z nimi przy innej okazji. Jesteś w końcu w pracy.
- Bierz na serio wszystkie próby kradzieży. Działaj wg procedur i pamiętaj, że pod Twoją opieką jest wartościowy towar.
- Pamiętaj o potrzebach klientów i pomaganiu im w podjęciu najlepszej zakupowej decyzji, to dzięki Twojej pracy ich prezenty mogą być fantastycznym uzupełnieniem świątecznej radości w wielu domach.
- Zachowaj poczucie humoru, nawet gdy pracy jest tyle, że nie wiesz czego się złapać.