Podpatrywanie najlepszych standardów
20 marca 2014 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja, mystery shopping, personel, raport
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Standard się opłaca. Bo daje wrażenie osadzenia w pewnych ramach i eliminuje „radosną twórczość” personelu, który ma do czynienia z klientami. Dodatkowo podnosi komfort pracy, klientom przynosi przewidywalny efekt wizyty w placówce handlowej. Jest zdecydowanie więcej plusów standardu i właśnie wg tej metodologii działają największe sieci.
W omawianym przeze mnie niedawno badaniu Daymakerindex 2014 dało się wyodrębnić obszary standardu, które dla wielu branż są wspólne. Wg Daymaker należą do nich:
- Powitanie
- Aktywny kontakt
- Pytania o preferencje
- Konkretna propozycja (moim zdaniem jako wynik pytania o gusty/preferencje)
- Wskazanie zalet
- Propozycja przetestowania
- Sprzedaż dodatkowa
- Podjęcie decyzji o zakupie
- Dobra znajomość produktu
- Zaangażowanie
- Przyjemna obsługa
Warto spojrzeć na obszary objęte badaniem i zmierzyć się z nimi we własnej firmie. Zastanowić się czy twoi pracownicy realizują swoje zadania na najwyższym poziomie? Jeśli nie, co ich hamuje? W najbliższym czasie podzielę się z Wami moimi obserwacjami na temat standardów. Tymczasem, polecam przyjrzeniu się wykresów i i refleksji Daymaker o porównaniach najlepszych i najgorszych marek.
www.daymaker.pl |