Polityka cenowa vol. 2

6 lipca 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience

Kontynuując temat dobrej polityki cenowej, poruszany przeze mnie poprzednio tu, chcę przekazać Wam więcej pomysłów na wykreowanie cenowego zadowolenia klientów. Bo przecież klienci, którzy znajdą ofertę, która ich urzeknie, wracają.

Seniorzy
To grupa klientów, która w najbliższych latach będzie nabierać znaczenia. Część z detalistów nabrała przekonania do dawania rabatów emerytom podczas mniejszej odwiedzalności. I jest to słuszne podejście. Seniorzy mają bardziej elastyczne terminarze, porównując z młodszymi klientami. I tak zakłady usługowe, np. fryzjerzy stosują rabaty w godzinach porannych. Warto podążyć za tym tropem, ponieważ nie mamy nic do stracenia. Możemy jedynie zyskać nową grupę klientów, która zachęcona rabatem sprawi, że nie będziemy opłacać „pustych przebiegów” naszego personelu.

Noc zakupów/Dzień rabatów

Osobiście nie jestem fanem tego rozwiązania, bo generuje dodatkowe koszty – wydłużenie godzin funkcjonowania placówki, opłacenie personelu, media, etc. Nie wiadomo czy dodatkowa sprzedaż wygenerowana w tym czasie przewyższy nakłady finansowe poniesione na noc zakupów. Ale najemcy centrów handlowych lubią tą formę promocji cenowej. Proponuję zamienić noc zakupów w dzień rabatów. Nie będzie nas to kosztowało tyle, co noc zakupów, a zaoszczędzone pieniądze będziemy mogli zainwestować np. w promocję akcji. Same plusy. 😉

Loteria, w której każdy wygrywa
Ktoś może mi zarzucić, że pomysł banalny, nieco wręcz zużyty. Jednak stosowany przez takich dużych graczy jak Mc Donald’s czy Unilever (chodzi konkretnie o markę Algida). Wiąże się z wyprodukowaniem zdrapek i opracowaniem systemu premiowania klientów. Największe zainteresowanie wzbudzą zdrapki ze 100% rabatem na wybrane produkty.

29 lutego
A może uczcić nadejście roku przestępnego razem z klientami? Wszak taka okazja zdarza się raz na 4 lata! Wymyśl specjalnie na tą okazję promocję. Wyeksponuj ją na witrynie. Działąj.

Obniżki dla studentów
Student to dość mało lojalny klient. Żeby go przyciągnąć warto udzielać mu rabatów. W końcu student też kiedyś dorośnie i ma szansę stać się naszym stałym klientem. Okazją do przyciągnięcia studentów mogą być wydarzenia typowe dla kalendarza akademickiego – inauguracja roku, sesje letnia i zimowa, juwenalia, etc. Warto dotrzeć do tego środowiska za pomocą mediów społecznościowych oraz poprzez ogłoszenia na uczelni.

Więcej pomysłów? W trzecim poście z tej serii. 

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.