Polityka cenowa vol. 3
3 stycznia 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Dziś ostatnia dawka pomysłów na promocje cenowe:
Więcej za mniej
Hasło rodem z kampanii reklamowej, ale ma sens! Ilością można dobrze grać dobierając odpowiednio obniżone ceny. Mechanizm promocji cenowej jest zawarty w jej nazwie. Jeśli kupisz dużo towaru, zapłacisz niższą cenę. To do Ciebie należy decyzja przy jakiej liczbie produktów dasz rabat. Warto pamiętać o tym, by była to osiągalna miara.
2 w cenie 1
Tę promocję stosują restauracje, miejsca rozrywki. Detaliści również lubią tą promocję i jej odmiany: kolejny produkt za 1 grosz. To bardzo kusząca opcja dla klientów, więc osiągnięcie sukcesu jest wysoce prawdopodobne. Należy jednak uważać przy doborze produktów objętych promocją. Muszą one pozwolić na osiągnięcie zysku przy każdym zakupie.
Dzień Babci, Dzień Dziadka
Te okazje są mniej eksponowane w handlu od Dnia Dziecka czy Dnia Matki. A przecież dla wielu sklepów jest to okazja do dodatkowych utargów. Prezenty dla ukochanych dziadków są miłą tradycją, obecną w Polsce. Rolą detalistów jest odpowiednie naprowadzenie klienta i przypomnienie mu o tym święcie.
Rabat na następny sezon
Gdy klient nabywa towar z obecnej kolekcji w regularnej cenie, warto dostarczyć mu zachętę w postaci kuponu zniżkowego na kolejne zakupy w kolejnej kolekcji. Przeprowadzaj taką promocję raz w sezonie. Daj stałym klientom znać zawczasu o tej promocji i zaskocz jednorazowych klientów kuponem. Może staną się lojalnymi klientami?
Mam nadzieję, że ten i pozostałe 2 posty: