Polscy klienci uczą się wymagać
27 maja 2013 Dominika Maciejak udostępnij
analiza danych, raport
Customer experience, Konsumenci
IIBR przeprowadziło badania na zlecenie Interactive Intelligence mające na celu poznanie doświadczeń klientów w kontaktach z polskimi contact center firm różnych branż.
W Polsce nadal podstawową drogą komunikacji jest wizyta w placówce, telefon i Internet. Odnotowuje się wzrastającą potrzebę na wykorzystanie aplikacji mobilnych, które ułatwiłyby samoobsługę.
Na pytanie: Jak ogólnie oceniasz jakość obsługi klienta przez firmy w Polsce? Respondenci odpowiedzieli w nastepujący sposób:
![]() |
http://www.marketing-news.pl/ |
Prawie połowa klientów jest zadowolona z obsługi (47%). Nadal jest wiele do zrobienia w kwestii jej poziomu. Choć optymistyczne jest to, że 56% respondentów obserwuje poprawę w tym zakresie. Jedynie 13% badanych uważa, że zmiany w procesie obsługi klienta idą w złą stronę.
Dość nisko polscy klienci oceniają placówki medyczne, telekomunikacja oraz branże użyteczności publicznej. Najlepiej w ocenie klientów wypadają sklepy internetowe, firmy kurierskie oraz hotele.
Kolejne badania potwierdzają, że obsługa w naszym kraju się poprawia, ale pozostaje jeszcze wiele do zrobienia. Polski klient staje się z roku na rok bardziej świadomy i obsługujący powinni mieć to na uwadze.
Więcej szczegółów na temat badania obsługi klienta w różnych kanałach komunikacyjnych znajdziecie na stronie: http://www.marketing-news.pl/theme.php?art=1653&f=653&utm_source=FreshMail&utm_medium=email&utm_campaign=fm_130524-newsletter
|