Pomysły na zwiększenie sprzedaży vol. 3
9 maja 2016 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Dziś kolejne „Pomysły na zwiększenie sprzedaży” w sklepie: (poprzednie posty: tu i tu),
1. Upewnij się, że godziny otwarcia Twojej placówki korespondują z potrzebami klientów. To ważne! Przykład: Godziny otwarcia agencji pocztowej na moim osiedlu wymagały od klientów pracujących do godziny 17 wychodzenia wcześniej z pracy. Poczta Polska poszła po rozum do głowy i przedłużyła te godziny… w wybrany dzień. Nigdy nie pamiętam jaki i najczęściej i tak całuję klamkę. Grafik powinien być przystępny, prosty i łatwy do zapamiętania.
2. Wypracuj standard odbierania telefonu. Klienci lubią dzwonić do sklepów, mają wtedy dostęp do informacji z pierwszej ręki. Warto pokusić się o odpowiedni sposób rozmowy z klientem. Dbajmy o odbieranie telefonu przed upływem 3, max. 4 sygnałów. Niech klient wie, ze dodzwonił się do sklepu X i rozmawia z osobą Y. Nie dopuszczajmy do tego, by klient słuchał prywatnych rozmów pracowników w tle.
1. Upewnij się, że godziny otwarcia Twojej placówki korespondują z potrzebami klientów. To ważne! Przykład: Godziny otwarcia agencji pocztowej na moim osiedlu wymagały od klientów pracujących do godziny 17 wychodzenia wcześniej z pracy. Poczta Polska poszła po rozum do głowy i przedłużyła te godziny… w wybrany dzień. Nigdy nie pamiętam jaki i najczęściej i tak całuję klamkę. Grafik powinien być przystępny, prosty i łatwy do zapamiętania.
2. Wypracuj standard odbierania telefonu. Klienci lubią dzwonić do sklepów, mają wtedy dostęp do informacji z pierwszej ręki. Warto pokusić się o odpowiedni sposób rozmowy z klientem. Dbajmy o odbieranie telefonu przed upływem 3, max. 4 sygnałów. Niech klient wie, ze dodzwonił się do sklepu X i rozmawia z osobą Y. Nie dopuszczajmy do tego, by klient słuchał prywatnych rozmów pracowników w tle.
3. Pamiętaj o cross merchandisingu. Używaj rozwiązań umożliwiających dosprzedaż produktów w miejscu ekspozycji. Zadbaj o odpowiednie wyposażenie (np. haki) i oznaczenia.
4. Wspólna dbałość o kategorie produktów. Przydziel członkom zespołu kategorie, za które są odpowiedzialni. Niech dbają o to, by półki były pełne, o porządek na nich i o facingi.
5. Przydział odpowiedzialności za daną kategorię powinien również oznaczać to, że pracownik nie dopuszcza do braków w najlepiej sprzedających się towarach.