Poznaj lepiej swojego klienta tworząc jego profil
30 maja 2013 Dominika Maciejak udostępnij
Analiza danych, customer experience, inspiracja
Customer experience
Wiedza o naszych klientach jest podstawą w planowaniu działań służących lepszej sprzedaży. Gdy zwizualizujemy sobie naszego klienta stwarzając personę uzyskamy dostęp do nowych zasobów.
Stworzenie postaci reprezentującej grupę użytkowników naszego produktu/usługi daje nam przewagę nad zwykłym podejściem demograficznym. Spojrzenie na wzorce zachowań pozwoli nam zbudować konkretną sylwetkę.
Budując profil klienta warto odpowiedzieć sobie na następujące pytania:
- Ile ma lat?
- Jak ma na imię?
- Jakie piastuje stanowisko?
- Ile zarabia?
- Jakie jest jej życiowe motto?
- Jakie obowiązki wykonuje?
- Jakie są jej problemy?
- Czym się cieszy?
Odpowiedzi pozwolą zrozumieć nam czym kieruje się grupa naszych klientów docelowych. Większe zrozumienie potrzeb, wzorców zachowań pomaga w dobraniu skuteczniejszej strategii obsługi.
W ramach ćwiczenia warto pomyśleć np. o typowej mamie, narciarzu, studencie, informatyku, etc. Jakbyście ich zdefiniowali?