Program lojalnościowy receptą na stałych klientów?

2 stycznia 2013 Dominika Maciejak udostępnij
centrum handlowe, customer experience, inspiracja

Firmy chcą w dzisiejszej rzeczywistości pokazać swoim klientom, że są dla nich ważni i robią to z lepszym lub gorszym skutkiem na różne sposoby.  Partnerska relacja z klientem zwiększa szansę na zbudowanie długotrwałego związku biznesowego. Dlatego też sprzedawcy próbując uchylić nieba klientom np. bezpłatnie dostarczają go pod wskazany adres, instalują go czy będąc do dyspozycji różnymi kanałami – przez telefon, internet, etc.
Programy lojalnościowe zwiększają wartość klienta i wydłużają czas relacji klient-firma. Dzielimy je na krótko- i długookresowe.

Najpopularnieszymi z nich są:
  • karty stałego klienta – z reguły gwarantują kilkuprocentowe rabaty, dostępne w większości sieciówek,
  • korespondencja pocztowa – informuje o ważnych sprawach, zmniejsza się jej znaczenie w dobie internetu,
  • magazyny dla klientów – z reguły publikowane są w nich informacje o firmie i jej ofercie,
  • infolinie – służą bezpośredniemu kontaktowi klient-firma,
  • eventy promocyjne – niecodzienne wydarzenia sprzyjająśce tworzeniu atmosfery i więzi.
Te narzędzia bywają stosowane indywidualne, lub łączone ze sobą. Część z nich wymaga dużych nakładów finansowych związanych z ich obsługą, jednak wiele rozwiązań można wdrożyć u indywidualnych przedsiębiorstwach. Potrzebna jest odrobina kreatywności. Inspiracje znajdziemy w sieciówkach i internecie.
Powodzenia!

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.