Program lojalnościowy w twoim sklepie

4 lutego 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja

Jest wprowadzany po to, aby nagrodzić klienta za zakupy właśnie u nas. Dodatkowo, daje on nam możliwość do zgromadzenia informacji o tych, którzy zostawiają u nas swoje pieniądze.Co do zasady, wszystkim klientom proponuje się przystąpienie do programu, oferując im bezpłatną kartę. Jednak system użytkowania kart zależy od specyfiki sklepu.

  • Praktycznie każdy ze sklepów wymaga, aby karta lojalnościowa była okazywana przy zakupie.
  • Na podstawie dokonywanych transakcji klient może np. zgromadzić określoną ilość punktów. Po przekroczeniu określonego pułapu liczby punktów otrzymuje rabat albo określony w katalogu produkt.
  • Niektóre sklepy gromadząc informację o zakupach dostarczają klientom kupony rabatowe na produkty często nabywane przez klientów. Np. rodzice często kupujący swoim dzieciom pieluszki, otrzymują od sklepu ofertę na zakup tego artykułu w obniżonej cenie.
  • Decydując się na wdrożenie programu należy mieć na uwadze to, by podczas jego realizacji nasze obroty powinny być na takim samym poziomie jak bez niego, lub wyższe.
  • Dobrze zakomunikowany program nie tylko przyciągnie stałych klientów, ale i nowych.
  • Ważne by obserwować program pod względem osiągania zamierzonych celów.

Większe obiekty handlowe albo grupy sklepów mogą pomyśleć o wspólnym programie, który będzie działał np. wewnątrz centrum handlowego. Dzieje się tak w niektórych centrach. Im większa liczba partnerów, tym bardziej atrakcyjny program. Rabaty udzielane przez partnerów powodują, że klientami staja się również pracownicy placówek,

A jakie są Wasze ulubione programy lojalnościowe?

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.