Program lojalnościowy w twoim sklepie
4 lutego 2014 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja
Jest wprowadzany po to, aby nagrodzić klienta za zakupy właśnie u nas. Dodatkowo, daje on nam możliwość do zgromadzenia informacji o tych, którzy zostawiają u nas swoje pieniądze.Co do zasady, wszystkim klientom proponuje się przystąpienie do programu, oferując im bezpłatną kartę. Jednak system użytkowania kart zależy od specyfiki sklepu.
- Praktycznie każdy ze sklepów wymaga, aby karta lojalnościowa była okazywana przy zakupie.
- Na podstawie dokonywanych transakcji klient może np. zgromadzić określoną ilość punktów. Po przekroczeniu określonego pułapu liczby punktów otrzymuje rabat albo określony w katalogu produkt.
- Niektóre sklepy gromadząc informację o zakupach dostarczają klientom kupony rabatowe na produkty często nabywane przez klientów. Np. rodzice często kupujący swoim dzieciom pieluszki, otrzymują od sklepu ofertę na zakup tego artykułu w obniżonej cenie.
- Decydując się na wdrożenie programu należy mieć na uwadze to, by podczas jego realizacji nasze obroty powinny być na takim samym poziomie jak bez niego, lub wyższe.
- Dobrze zakomunikowany program nie tylko przyciągnie stałych klientów, ale i nowych.
- Ważne by obserwować program pod względem osiągania zamierzonych celów.
Większe obiekty handlowe albo grupy sklepów mogą pomyśleć o wspólnym programie, który będzie działał np. wewnątrz centrum handlowego. Dzieje się tak w niektórych centrach. Im większa liczba partnerów, tym bardziej atrakcyjny program. Rabaty udzielane przez partnerów powodują, że klientami staja się również pracownicy placówek,
A jakie są Wasze ulubione programy lojalnościowe?