Recenzja GGC Fash&Tech Workshops: Fashion Business – Poznań
10 kwietnia 2017 Dominika Maciejak udostępnij
inspiracja
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Wiosna jest świetna, bo nie ma tygodnia, żeby nie działo się coś, co pomaga rozwijać wiedzę z zakresu biznesu, customer experience i sprzedaży. Po wpisach o warsztatach na targach: Meble Polska 2017 i Targach Mody 2017 nadeszła pora na kolejną recenzję.
W ubiegły czwartek miałam przyjemność uczestniczyć w ciekawym wydarzeniu, które przybliżyło mi jak kreować wizerunek marki modowej, pracować z mediami, sprzedawać za granicą, a także jakie triki wykorzystywane w budowaniu startupów technologicznych można wykorzystać w tworzeniu marki modowej. Warsztaty prowadziły dwie fantastyczne i energetyczne dziewczyny: Kasia Gola z GeekGoesChic i Ula Wiszowata z Fashion Biznes. Ugościł nas Idea Hub – partner szkolenia.
Obie prowadzące przekazały szereg wartościowych informacji na temat prowadzenia biznesu modowego, są one z mojej perspektywy użytyczne nie tylko dla młodych projektantów, którym głównie bym dedykowany ten warsztat, ale również innym biznesom, które chcą być „na czasie”.
Część 1 warsztatu – Kasia Gola
Kasia w pierwszej części swojego wystąpienia podkreśliła niezwykłą rolę analityki i podsunęła kilka pomysłów na użycie ciekawych narzędzi:
- Edited – narzędzie do budowania strategii produktowej.
- WGSN – to miejsce, w którym warto śledzić najnowsze trendy.
- 2 kolejne narzędzia do śledzenia trendów: Vertical trends i Google trends.
- Similarweb – strona do monitorowania konkurencji.
- okazuje się też, że Google Ads i Facebook Ads mogą być doskonałą ilustracją naszej grupy docelowej.
Punkt dla Ciebie Kasia za analityczne podejście!
Kolejnym mocnym punktem warsztatu było zaprezentowanie Business Model Canvas – modelu biznesowego, który jest często wykorzystywany w świecie start-upów. Znajdziecie go w różnych miejscach w sieci. Oryginalnie pochodzi stąd.
Część 2 warsztatu – Ula Wiszowata
Ula poruszyła ważne kwestie związane z byciem przedsiębiorcą i etatowcem. Stwierdziła jednoznacznie, że własna działalność nie jest dla każdego i warto się zastanowić czy własna firma jest dla nas. Jeśli nie boimy się porażki, nie przeraża nas niestabilność dochodu i ryzyko, lubimy kreować rzeczywistość i być niezależni – własny biznes jest dla nas.
Podobał mi się przegląd metod współpracy z mediami. Cenne były wzory dobrych notek prasowych, które mają szansę na publikację w mediach. Ula podkreśliła, że należy myśleć jak dziennikarz i maksymalnie ułatwiać mu życie. Ważne są też relacje, na które pracuje się latami.
Czym cechuje się dobra notka prasowa?
- Warto, by znalazła się w niej wypowiedź eksperta.
- Dobrze sprawdza się storytelling, ludzie kochają historie!
- Istotne są kluczowe fakty: kto? co? jak? kiedy?
- Liczy się prosty język, który nie wpędza czytelnika w zwątpienie związane z niezrozumieniem tematu.
- W notce nie powinno zabraknąć informacji o marce.
Ważną kwestią poruszaną przez Ulę jest dobór kluczowych partnerów i patronatów nad organizowanymi przez nas wydarzeniami. Tutaj działa zasada: less is more.
Większy efekt zapewni nam mniejsza liczba wartościowych partnerów – możemy lepiej kontrolować współpracę z nimi i nie rozmieniamy się na drobne.
Ula podkreśliła ważną rolę targów dla młodych marek i konieczności promowania się. Namawiała, aby nie bać się szukać możliwości promocji za granicą. Polskie marki są bardzo zachowawcze w tym względzie. Niepotrzebnie.
Podsumowanie
Cały warsztat był bardzo otwierający. Dziewczyny w jasny i konkretny sposób przekazały dużo wartościowych informacji, które mam nadzieję pozwolą również Wam rozwinąć skrzydła.
Cieszę się, że Kasia buduje społeczność wokół tematów fashion. Dla wszystkich zainteresowanych spotkaniami poniżej zamieszczam linki do kontaktu z Kasią: