Rola visual merchandisingu w handlu
30 listopada 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, visual merchandising
Personel, Sklepy stacjonarne
Visual merchandising jest sposobem ekspozycji towaru, który ma na celu przyciągnięcie uwagi klienta i przyniesienie korzyści finansowej dla sprzedawcy. Jest to sztuka, którą nie rządzą sztywne reguły. Istnieją pewne wytyczne i nurty, ale to czy visual merchandiser za nimi podąży, zależy wyłącznie od niego.
90% decyzji w sklepie jest powodowana impulsem wizualnym. Żeby ten impuls dobrze wykorzystać mamy na to niewiele czasu:
- 1-2 sekundy – tyle poświęcamy czasu na zapoznanie się z plakatem
- 2-4 sekundy potrzebujemy, aby przyjrzeć się ogłoszeniu
- 3-5 sekund analizujemy opakowanie produktu, np. mydła
- 8-10 sekund oglądamy witrynę sklepową
Ponadto, rolę visual merchandisingu wyjaśnia poniższy schemat:
Jak widać visual merchandising jest bardzo szeroką dziedziną, w która może skraść serce wielu z Was.