Rola visual merchandisingu w handlu

30 listopada 2013 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, visual merchandising
,

Visual merchandising jest sposobem ekspozycji towaru, który ma na celu przyciągnięcie uwagi klienta i przyniesienie korzyści finansowej dla sprzedawcy. Jest to sztuka, którą nie rządzą sztywne reguły. Istnieją pewne wytyczne i nurty, ale to czy visual merchandiser za nimi podąży, zależy wyłącznie od niego.

90% decyzji w sklepie jest powodowana impulsem wizualnym. Żeby ten impuls dobrze wykorzystać mamy na to niewiele czasu:


  • 1-2 sekundy – tyle poświęcamy czasu na zapoznanie się z plakatem
  • 2-4 sekundy potrzebujemy, aby przyjrzeć się ogłoszeniu
  • 3-5 sekund analizujemy opakowanie produktu, np. mydła
  • 8-10 sekund oglądamy witrynę sklepową
Ponadto, rolę visual merchandisingu wyjaśnia poniższy schemat:




Jak widać visual merchandising jest bardzo szeroką dziedziną, w która może skraść serce wielu z Was.

Dominika Maciejak

Trenerka sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.