Siła małych celów, czyli customer experience w twojej firmie vol.1
29 stycznia 2018 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, trendy
Customer experience, Konsumenci, Personel, Sklepy stacjonarne
Usprawnienie działań firmy w różnych obszarach ma wpływ na customer experience. I chodzi tu o doświadczenia zarówno klientów zewnętrznych jak i wewnętrznych. Zainspirowana książką pt. „Siła małych celów” Toma O’Neila, którą gorąco polecam, zebrałam dla Was kilka pomysłów, które możecie wprowadzić w swojej firmie już dziś. Ich skutki staną się odczuwalne dla wszystkich. Mogą wpłynąć korzystnie na customer experience. Gotowi do poszukiwań inspiracji dla siebie?
Personel
- Zastanów się jak jeszcze dziś zachęcić do skuteczniejszego działania jednego z członków zespołu.
- Zrekrutuj pracownika przez agencję pośrednictwa lub system doradztwa personalnego. Zminimalizujesz ryzyko rekrutacyjnej pomyłki.
- Zaprojektuj wzór ogłoszenia rekrutacyjnego, aby usprawnić zatrudnienie pracowników.
- Zaprojektuj zakresy obowiązków swoich pracowników, zoptymalizuje to tworzenie dokumentacji pracowniczej.
- Wymyśl szybki sposób podniesienia zaangażowania zespołu.
- Ustal 3 największe motywatory twoich pracowników.
- Interesuj się swoimi pracownikami, np. pamiętając o ich urodzinach.
- Zapewnij możliwość awansu najlepszym pracownikom. Nie pozwól, aby dotknęli szklanego sufitu.
- Organizuj wydarzenia firmowe kojarzące się z dobrą zabawą i przyjemnie spędzonym czasem.
- Kultywuj wspólne rytuały w zespole.
- Integruj pracowników np. poprzez wspólne uprawianie sportu.
Sprzedaż
- Proponuj klientom większą sprzedaż towarów/usług.
- Jeszcze w tym tygodniu znajdź sposób na zwiększenie dochodu o 1%
- Dbaj o osobisty kontakt z naszymi klientami. Niech poczują, że ich lubimy, zaczną nas polecać innym.
- Zadawaj pytania, które definiują sytuację klientów. Dowiemy się wówczas czego potrzebują i jakie warunki uznają za dogodne.
- Przejrzyj bazę klientów i wybierz, zgodnie z zasadą Pareto (80/20), 20% klientów, którzy sprawiają problemy i dyskretnie wyklucz ich ze strefy swoich zainteresowań. Zyskasz czas na nawiązanie nowych wartościowych kontaktów.
- Upewnij się czy masz do czynienia z decydentem.
Marketing
- Poświęć czas na analizę systemu marketingowego konkurencyjnych firm, ustal jaki element jest godny naśladowania.
- Określ jaka technika marketingowa jest najskuteczniejsza.
- Porównaj potrzeby grupy docelowej z bieżącą kampanią. Pomyśl o usprawnieniach na tej bazie.
- Sprawdź firmy o podobnym profilu działające na zagranicznych rynkach. Co je wyróżnia? Czego możemy się od nich nauczyć i wprowadzić z korzyścią dla naszych klientów?
- Przemyśl jak możemy skłonić naszych klientów do polecania nas innym?
Benchmarking
- Przeanalizuj konkurencję pod względem stosowanych technik. W internecie roi się od takich informacji.
- Zastanów się czy warto pójść w stronę którejś z tych metod.
- Przeanalizuj do jakiego nowego rynku warto skierować twój produkt/usługę.
Po kolejne inspiracje zapraszam do drugiej części wpisu. Jestem też bardzo ciekawa Waszych pomysłów na poprawę customer experience w firmach.