Siła małych celów, czyli customer experience w twojej firmie vol.1

29 stycznia 2018 Dominika Maciejak udostępnij
customer experience, inspiracja, trendy
, , ,

Usprawnienie działań firmy w różnych obszarach ma wpływ na customer experience. I chodzi tu o doświadczenia zarówno klientów zewnętrznych jak i wewnętrznych. Zainspirowana książką pt. „Siła małych celów” Toma O’Neila, którą gorąco polecam, zebrałam dla Was kilka pomysłów, które możecie wprowadzić w swojej firmie już dziś. Ich skutki staną się odczuwalne dla wszystkich. Mogą wpłynąć korzystnie na customer experience. Gotowi do poszukiwań inspiracji dla siebie?

Personel

  • Zastanów się jak jeszcze dziś zachęcić do skuteczniejszego działania jednego z członków zespołu.
  • Zrekrutuj pracownika przez agencję pośrednictwa lub system doradztwa personalnego. Zminimalizujesz ryzyko rekrutacyjnej pomyłki.
  • Zaprojektuj wzór ogłoszenia rekrutacyjnego, aby usprawnić zatrudnienie pracowników.
  • Zaprojektuj zakresy obowiązków swoich pracowników, zoptymalizuje to tworzenie dokumentacji pracowniczej.
  • Wymyśl szybki sposób podniesienia zaangażowania zespołu.
  • Ustal 3 największe motywatory twoich pracowników.
  • Interesuj się swoimi pracownikami, np. pamiętając o ich urodzinach.
  • Zapewnij możliwość awansu najlepszym pracownikom. Nie pozwól, aby dotknęli szklanego sufitu.
  • Organizuj wydarzenia firmowe kojarzące się z dobrą zabawą i przyjemnie spędzonym czasem.
  • Kultywuj wspólne rytuały w zespole.
  • Integruj pracowników np.  poprzez wspólne uprawianie sportu.

Sprzedaż

  • Proponuj klientom większą sprzedaż towarów/usług.
  • Jeszcze w tym tygodniu znajdź sposób na zwiększenie dochodu o 1% 
  • Dbaj o osobisty kontakt z naszymi klientami. Niech poczują, że ich lubimy, zaczną nas polecać innym.
  • Zadawaj pytania, które definiują sytuację klientów. Dowiemy się wówczas czego potrzebują i jakie warunki uznają za dogodne.
  • Przejrzyj bazę klientów i wybierz, zgodnie z zasadą Pareto (80/20), 20% klientów, którzy sprawiają problemy i dyskretnie wyklucz ich ze strefy swoich zainteresowań. Zyskasz czas na nawiązanie nowych wartościowych kontaktów.
  • Upewnij się czy masz do czynienia z decydentem.

    Marketing

    • Poświęć czas na analizę systemu marketingowego konkurencyjnych firm, ustal jaki element jest godny naśladowania.
    • Określ jaka technika marketingowa jest najskuteczniejsza. 
    • Porównaj potrzeby grupy docelowej z bieżącą kampanią. Pomyśl o usprawnieniach na tej bazie.
    • Sprawdź firmy o podobnym profilu działające na zagranicznych rynkach. Co je wyróżnia? Czego możemy się od nich nauczyć i wprowadzić z korzyścią dla naszych klientów?
    • Przemyśl jak możemy skłonić naszych klientów do polecania nas innym? 

    Benchmarking

    • Przeanalizuj konkurencję pod względem stosowanych technik. W internecie roi się od takich informacji.
    • Zastanów się czy warto pójść w stronę którejś z tych metod.
    • Przeanalizuj do jakiego nowego rynku warto skierować twój produkt/usługę.

        Po kolejne inspiracje zapraszam do drugiej części wpisu. Jestem też bardzo ciekawa Waszych pomysłów na poprawę customer experience w firmach.

              Dominika Maciejak

              Trener sprzedaży, obsługi klienta i customer experience, konsultant biznesowy.

              Pomagam zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych, internetowych i galeriach handlowych poprzez szkolenia z obsługi klienta, sprzedaży i kompetencji miękkich personelu.