Smaczki Loop 5
14 marca 2016 Dominika Maciejak udostępnij
centrum handlowe, customer experience
Lubię miejsca przemyślane, które mają określone założenia i funkcje. W przypadku centrum handlowego splata się wiele wątków, które należy połączyć. Centrum Loop 5 w Darmstadt pod Frankfurtem n/Menem urzekło mnie ciekawą koncepcją. Niby centrum handlowe jakich wiele, jednak pojawiły się pewne smaczki, których nie dało się przeoczyć. Wszystko związane z lotnictwem cywilnym – wszak centrum jest położone nieopodal portu lotniczego Frankfurt Hahn. Zachęcam do krótkiej wycieczki po tym obiekcie.
Duże przestrzenie centrum, które sprawiają, że niektóre pasaże mogą wydawać się klientowi przytłaczające, zostały umiejętnie przysłonięte przestrzennymi instalacjami. Dodatkowo uwagę zwraca gra kolorów – ciemne kontrastują z jasnością witryn.
Na tym zdjęciu widać, uwagę zwracają nowoczesne, olbrzymie plafony. Moje spojrzenie przyciągnęła ściana, na której wymalowany jest fragment nieba.
Przestrzenne konstrukcje zawieszone w voidach wykorzystują motyw przewodni centrum – śmigła samolotowe.
Oznaczenia centrum są dość czytelne.
Bardzo spodobało mi się wykorzystanie siedzeń lotniczych w srefach wypoczynku. Prosto, tanio i z pomysłem! Dodatkowym elementem, który wzbudził moje zainteresowanie był sposób wkomponowania logotypu anchora jakim w tym centrum jest Primark w stylistykę obiektu.
Zza podświetlonych schodów ruchomych wyłania się prawdziwy samolot.
Plan centrum, może mało nowoczesny, ale czytelny dla klientów
I znów ławka – tym razem z motywem śmigła.
Wejście z parkingu jest kolorowe i zachęca.
Podsumowując, podoba mi się znalezienie wspólnego mianownika z pobliskim lotniskiem i wykorzystanie motywu w różnych miejscach centrum. Marka Loop 5 opowiada pewną spójną historię, której brakuje w wielu obiektach handlowych tego typu.
Jakie możecie polecić przykłady obiektów z zaskakującymi rozwiązaniami, które „kręcą się” wokół jakiejś czytelnej idei?